2017. Április 27. csütörtök

Alvászavarok

alvászavarok, alvászavar, inszomnia
Van, akinek öt óra alvás is elég, míg más tízet is alszik azért, hogy frissen, kipihenten ébredjen. Ám olyanok is vannak, akik bármilyen fáradtak is, álmatlanul forgolódnak a puha nyoszolyán. Ők inszomniában szenvednek.
BŐVEBBEN


alvászavar álmatlanság alvás inszomnia
Az alvászavarok hátterében az orvosi vizsgálatok gyakran (az esetek mintegy felében) valamilyen betegség fennállását igazolják. Ez lehet régóta fennálló és kezelt betegség, de az is lehetséges, hogy új keletű testi panaszról van szó.
BŐVEBBEN


alvó nő, alvás, alvászavar

Mindazok, akik tartósan fennálló alvási zavarokkal küzdenek, sajnos jól ismerik az alvásmegvonással járó testi-lelki kimerültséget, ami jelentős szenvedést okozhat, érzelmi instabilitáshoz vezethet, és komoly teljesítményromlást is eredményezhet.


BŐVEBBEN


alvás
Az alvás fontos a testi és lelki egészségünk szempontjából. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hozzájárulhat egészségünk megőrzéséhez, mivel erősíti az immunrendszert; jobb lesz tőle a kedvünk és csökken a feszültség érzése is.
BŐVEBBEN


alvó kisbaba, alvás
Gyerekkorban a nem elégséges mennyiségű és minőségű alvás számos fizikai és pszichés problémát okozhat, ezért feltétlenül törekedjünk a megfelelő alvásigény kielégítésére. Hogyan oldjuk meg az alvás körüli problémákat?
BŐVEBBEN


alvás

Életünk közel egyharmadát alvással töltjük, nagyon nem mindegy tehát, hogy valódi, elegendő pihenést hozó, új erőt nyújtó nyugalomban van-e részünk, vagy nyűgös forgolódással, rossz álmokkal, felriadásokkal töltjük az éjszakát.


BŐVEBBEN



További cikkeink
Az obstruktív alvási apnoé szindróma Nem segít a jó éjt ital A korai lefekvés csökkenti a negatív gondolatokat? Megzavarhatják az alvásciklust a digitális kijelzők Alvászavart okoz az ablak nélküli iroda Nyugodtabb alvást hoznak a pozitív gondolatok Vékonyabb marad az a tini, aki tovább alszik? Fokozza az érzelmeket az alváshiány Meglepően sokakat érint az alvajárás Növeli a rák kockázatát az altatószedés Olcsó, mellékhatás nélküli módszer alvászavarra Éhessé tesz a kevés alvás Hat gyakori tévhit az alvásról Gyógyíthatóvá válhat az álmatlanság Alvás közbeni légzéskimaradás sok só miatt Kiderült, miért ébredünk fel a fényre Tények és tévhitek az alvásról Rémálmok, a későn fekvés mellékhatásai Van kiút az álmatlanságból Az agy hűtésével kezelhető az álmatlanság Ettől is csökken a libidó Komoly problémákkal függ össze a nappali álmosság Betegségekkel függ össze az alvás közbeni testhelyzet Az álmok csupán melléktermékek Az elektronikai kütyük rontják az alvást A nők rosszabbul alszanak, ha alkoholt isznak A kóros álmatlanság leküzdhető Nem szenvedni, aludni kell a szépségért! Génhiba lehet az alvajárás hátterében
Az álmatlanság káros következményei Nem tanácsos tompa fényben aludni Elhízhatnak a keveset alvó kisgyerekek Egészségtelenül eszik, aki keveset alszik Mennyit aludjunk, hogy ne legyünk betegek? Alvászavar agysérüléstől Az álmok rendszerezik gondolatainkat Rosszul és keveset alszik a magyar A tíz legborzasztóbb alvási rendellenesség A napfény hiánya is okozhat alvászavart Előre tartalékolható a pihenés Egyre gyakoribbaz alvászavar a válság miatt Korral csökken az alvásigény Nehéz kompenzálni a krónikus alváshiányt Depresszióhoz vezethet a kevés alvás Ahogy eszik, úgy alszik Komoly betegségekhez vezet a zajban alvás A zaj, amitől mélyebben alszunk Hasznos tanácsok horkolóknak Árt a szívnek az álmatlanság Az agyunk sosem alszik Az álmatlanság leküzdhető! Az alvászavar agyi keringészavar tünete lehet Elalvás segítséggel – az altatók használatáról Szép álmokat! Virrasztók gondja: alvásproblémák Az álmok jelentőségéről Alvás, álmok, alváskutatás

KÉRDEZZE SZAKÉRTŐNKET
Dr. Vizi János
Szexológus, pszichiáter




Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés