2021. Május 08. szombat
Mindannyiunkkal előfordul, hogy egy nehéz nap után csokoládéval vagy jégkrémmel vigasztalódunk, a fogyókúra hosszú távú sikerét viszont ez jelentősen visszavetheti. A legtöbb diéta figyelmen kívül hagy egy fontos tényezőt: hogyan változtasson étkezési szokásain az, akinek a súlyproblémája hátterében valami lelki, érzelmi probléma áll?

Ezt a problémát igyekeztek kiküszöbölni, és kísérletet tenni egy új terápiás módszer kidolgozására a Temple Egyetem elhízáskutatói az Amerikai Nemzeti Egészségügyi Intézet (NHI) támogatásával. „Arra a problémára keresünk megoldást, hogy a legtöbb fogyókúrával miért nem érhető el tartós eredmény” – mondja Edie Goldbacher, az egyetem munkatársa.

fogyókúra

Az új diétát egy csoporton már letesztelték. Sok résztvevő ért el sikert rövidtávon, és elsajátították azokat a módszereket, amik segíthetnek abban, hogy fogyókúrájuk hosszú távon is eredményes legyen.

Janet Williams, a csoport résztvevője 17 fontot (9 kg) fogyott 22 hét alatt, és a tanult technikák segítségével sikerült is megőriznie ezt a súlyt. „A terápia során megtanultam, hogyan tudom kontrollálni, hogy mikor miből és mennyit eszek, hogyan tudom kézben tartani azokat az gondolatokat, érzelmeket, amik evésre ösztönöznek, és hogy ne meneküljek evésbe, ha szomorú vagyok, frusztrált, vagy egyszerűen unatkozom” – számolt be a nő.

A program megtanítja a résztvevőket a kellemetlen érzések kezelésére, a feszültségek levezetésére. Megtanulják kontrollálni a negatív érzéseiket, úgy hogy ahelyett hogy chipshez vagy süteményhez menekülnének, egy mentális „futószalagra” teszik a problémájukat, és nézik, ahogy eltávolodik. „Még mindig hasznosítom a program során tanultakat. Megtanultam kimondani, ’nem hagyom, hogy az érzelmeim irányítsák az étkezési szokásaimat’” – mondta Williams.


Forrás: Medipress
2010. 05. 10.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés