2017. November 23. csütörtök
A fogyás főbb étrendi alapszabályaival a legtöbben tisztában vagyunk, de vajon tudjuk, hogy melyek azok az élelmiszerek, amelyek étrendünkbe való iktatásával még több fölös kilót faraghatunk le magunkról?

A zsírégetést bizonyítottan serkentő négy élelmiszer kiválóan kiegészíti az egészséges fogyókúrás programokat. Természetesen, ha valaki valamilyen alapbetegségben vagy allergiában szenved, az étrendi változtatások előtt feltétlenül beszélnie kell orvosával vagy dietetikusával. A négy meglepő zsírégető élelmiszer a következő:

avokádó, zsírégető élelmiszerek

Diófélék
A Harvard kutatói szerint napi 100 gramm dióféle fogyasztása havonta 2,5 cm zsír leadását eredményezi a derékról. Ráadásul az is kiderült, hogy azok, akik 100 grammot fogyasztottak naponta, nagyobb valószínűséggel tartották távol maguktól a felesleges kilókat. Természetesen kerülni kell a sózott változatokat.

Halak és tengeri ételek
A legújabb kutatások azt mutatják, hogy a halak és tengeri herkentyűk fogyasztása esetén két órával tovább érezzük telítettnek magunkat, mint általában, ugyanis serkentik a leptin nevű hormon termelődését, amely megszünteti az éhségérzetet az étkezések között.

Avokádó
Az egészséges omega-9 zsírsavakban gazdag avokádó zsírsavtartalma felgyorsítja a zsír energiává alakítását, és növeli az anyagcsere sebességét.

Kókusz
A kókusz rengeteg közepes láncú trigliceridet tartalmaz, amelyek akár 30 százalékkal növelhetik a máj anyagcseréjének sebességét. A telítettségérzetet is hosszú ideig fenntartja, így megakadályozza, hogy egészségtelenül nassoljunk. A kókuszolaj a pajzsmirigy működését is segíti. A kókuszolaj, a kókusztej, a kókuszliszt és a kókuszreszelék is tartalmazza ezeket a fontos zsírokat.


Forrás: Medipress
2011. 04. 18. (Aktualizálva - 2013. 04. 19.)
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés