2020. Szeptember 22. kedd
Ha a telített zsírokat egészségesebb, többszörösen telítetlen zsírokra cseréljük, azzal ötödére csökkenthetjük a szívbetegségek kockázatát – állítja egy amerikai tanulmány.

A Harvard Egyetem orvosi karának jelentése tovább erősíti a halakban és növényi olajakban található többszörösen telítetlen zsírsavak előnyére vonatkozó bizonyítékokat. A jelentés nyolc korábbi tanulmány eredményeit elemezte, melyben több mint 13 000 ember adatai szerepeltek.

zsírok, koleszterin, szívbetegségek

A szakértők szerint a telített zsírsavak (amelyek például a vajban és a húsokban találhatók) bevitelének csökkentése csak az egyik lépés, a másik fontos teendő a többszörösen telítetlen zsírok fogyasztásának növelése. Míg az előbbiek emelik az ún. rossz koleszterin szintjét, amely elzárja a szív artériáit, addig az utóbbiak épp ellenkezőképp hatnak: megemelik az ún. jó koleszterin szintjét.

Az eredmények azt sejtetik, hogy a többszörösen telítetlen zsírsavak fogyasztásának minden 5%-os emelése 10%-kal csökkenti a szívbetegségek esélyét.

A kutatás vezetője szerint a telített zsírsavak csökkentése mindig kockázatos, mert előfordulhat, hogy más rossz megoldással helyettesítik, mint például transzzsírokkal, melyek a készételekben találhatók (például kekszek és sütemények).

A kutatás nem tért ki arra, hogy az egyszeresen telítetlen zsírsavak vajon ugyanolyan előnyösek-e.


Forrás: Medipress
2010. 03. 30.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés