2016. Június 26. vasárnap
Kutatók kimutatták, hogy a dióban és olívaolajban gazdag étrend ugyanolyan mértékű fogyást eredményezhet, mint az alacsonyabb zsírtartalmú, szénhidrátban gazdagabb étrend.

Sőt, ami még jobb, hogy a többszörösen telített zsírsavakban gazdag dió a szív egészségének is jót tesz, és a koleszterinszintet is csökkenti.

"Csodát tett a hajammal, a fejbőrömmel ez a szappan">>>

Az eredmények tükrében a tanulmány szerzői azt javasolják mindenkinek, hogy fogyasszanak naponta egy maréknyi diót. A Journal of the American Heart Association című szaklapban megjelent tanulmány szerzője, Dr. Cheryl Rock, a Kalifornia Egyetem San Diegó-i orvosi karának munkatársa elmondta, hogy őt és munkatársait meglepte a felfedezés. „Kutatásunk egyik meglepő eredménye az volt, hogy annak ellenére, hogy a dió sok zsírt és kalóriát tartalmaz, a dióban gazdag étrend ugyanolyan mértékű fogyást eredményez, mint a zsírszegényebb étrendek. Vizsgálatunk eredményeit, valamint a szív egészsége, a testsúly és a diófogyasztás összefüggéséről készült korábbi tanulmányokat figyelembe véve kijelenthetjük, hogy érdemes lehet naponta egy maréknyi diót fogyasztani” – mondta a szakértő.

500 állati jó póló, amitől leesik az állad, érdemes ránézni!!>>>

Az egyetem kísérlete azt mutatta, hogy a 245 huszonkét és hetvenkét év közötti túlsúlyos és elhízott nő közül a hat hónapig diófélékben gazdag étrenden élők ugyanannyit fogytak, mint az alacsonyabb zsír és magasabb szénhidrát tartalmú, illetve az alacsonyabb szénhidrát és magasabb zsírtartalmú étrendet követők. A diót fogyasztó nők ugyanakkor a koleszterinszintjükben is javulást mutattak a többiekhez képest. Különösen a rossz LDL koleszterin szintjük csökkent, miközben a jótékony HDL koleszterin szintjük megemelkedett. A hatás különösen az inzulin-rezisztens nőkben bizonyult figyelemreméltónak, amely a diabétesz előjele. A hatás titka a kutatók szerint az, hogy az alacsony szénhidrát és magas zsírtartalmú étrenden élő kísérleti csoportot arra ösztönözték, hogy fogyasszanak nagyobb mennyiségű egyszeresen telítetlen zsírsavat, amelyek számos élelmiszerben és olajban megtalálhatók. A kutatások azt mutatják, hogy a monotelítetlen zsírsavakban gazdag ételek csökkentik a rossz koleszterinszintet, ezáltal pedig a szívbetegség kockázatát is.

A diófélékben gazdag étrend azonban több politelítetlen zsírsavat szolgáltatott a fogyasztóknak. A dió az egyetlen olyan dióféle, amelyben főként többszörösen telítetlen zsírsavak találhatók, köztük jelentős mennyiségű alfa-linolénsav (ALA) is. Korábban a Harvard Egyetem kutatói is kimutatták, hogy a többszörösen telítetlen zsírsavak fogyasztása jót tesznek az egészségnek. Eredményeik azt mutatták, hogy a telített zsírok többszörösen telítetlen zsírsavakra cserélése hosszabb élettartamot és a szívbetegség alacsonyabb kockázatát eredményezheti.


Forrás: Medipress
2016. 02. 20.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés