2019. Október 18. péntek
Ezt a hat alapszabályt kell betartani ahhoz, hogy a grillezés egészséges legyen, sőt nagyon finom! Unod a hagyományos grillrecepteket? Itt van négy különlegesség...

Grillezés egészségesen

6 szabály a grillezéshez

1. Csakis faszénnel, vagy faszén brikettel grillezünk!

A száraz fa égetése során ugyanis egészségkárosító anyagok szabadulnak fel, pl. kátrány, gyanta, formaldehid stb.

2. Nem lángoló, hanem csak izzó faszénen kezdjük a grillezést!

Ellenkező esetben megégnek, kormosak lesznek a sültek, amik rákkeltő anyagokat - heterociklusos aminok (HCA) és policiklusos aromás szénhidrogének (PAK) – tartalmaznak.

3. Benzin/spiritusz helyett használjunk grillgyújtó folyadékot!

A speciális erre a célra készült grillgyújtó folyadék égése során nem szabadulnak fel rákkeltő anyagok a gyújtófolyadékból.

4. Alumínium tálcán grillezzünk!

A lecsöpögő zsír ismét lángra lobbanthatja az izzó faszenet, a húsok kormosak, égettek lehetnek. Ennek elejét vehetjük a tálcával.

5. Lassan süssünk!

Az igazi, egészséges grillétel megfelelően alacsony hőmérsékleten sül, nem szenes, nem fekete, lassan sütve az íze is sokkal dúsabb lesz!

6./ Pácoljunk!

A páclé elszigeteli a húst a forró grilltől, így akár 80-90%-al kevesebb HCA szabadul fel, a hús ízletesebb, omlósabb, és mindenek előtt egészségesebb lesz. A grillpác fűszernövényei (pl. zsálya, oregano, tárkony) szintén bizonyos mértékig megkötik az ártalmas anyagokat, ezen kívül a mustár is blokkolja a rákkeltők egészségkárosító hatásait.

4 isteni grill recept Gyógyfű fűszerkeverékkel

Lazacfalatok nyárson

Hozzávalók: 40 dkg lazacfilé, 1 db zsenge cukkini, 1 db citrom... Tovább a recepthez >>

Ázsiai grillezett csirkemellfilé (vagy combfilé)

Hozzávalók: 8 db csirkecomb- vagy csirkemellfilé, 2-3 ek mustár, 3-4 gerezd zúzott fokhagyma... Tovább a recepthez >>

Grillezett marha

Hozzávalók: 8 vastag szelet marhahús (lehet steakhús vagy hátszín), só, bors, 1 evőkanál olívaolaj... Tovább a recepthez >>

Vargányás sertéssült grillen

Hozzávalók: 1 kg sertéstarja, 3-4 evőkanál mustár, 3-4 evőkanál olívaolaj, 3-4 gerezd fokhagyma... Tovább a recepthez >>

(x)


Szerző: Nagy Tünde
2019. 08. 07.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés