2017. November 17. péntek
Ha nyár, akkor grillszezon. Elizabeth Murray dietetikus számos tippel igyekszik segíteni a grillbulik szerelmeseit.

„Amikor grillezünk, két fő veszélyt kell elkerülnünk: a rákkeltő anyagokat és az ételmérgezést. Az előbbi az égett húsok, az utóbbi a félig vagy egészen nyers húsok esetében kerülhet képbe” – kezdi a Georgia Regents University számára leadott tanulmányában a szakember. Ha zsírral sütögetünk, veszélyes füst szállhat föl, továbbá a túl magas hőmérséklet is gondot okozhat a hús elkészítésekor. Miért? A friss kutatások szerint a 200 fok fölött sütött húsban rákkeltő vegyületek szabadulnak fel, és a jól átsült vörös húsokat fogyasztó emberek gyakrabban szenvednek rákban, mint a grillezett finomságokat messze elkerülő társaik.

Murray természetesen tisztában van azzal, hogy nem lehet mindenki vegetáriánus, ezért a húsevőket arra biztatja, hogy igyekezzenek több antioxidánst vinni a szervezetükbe, hogy a rákveszélyt elkerüljék. „A gyümölcssaláta és a friss zöldségek kitűnő antioxidánsként funkcionálnak” – érvel a szakember. A rákkeltő anyagok kiválása úgy is elkerülhető, ha nem égetjük meg a húst, nem várjuk meg, amíg fekete lesz.

Az E.coli baktérium és a szalmonella elkerülése érdekében fontos továbbá az is, hogy a húsok megfelelően átsüljenek. „Alaposan át kell sütni a húst, hogy az ételmérgezést elkerüljük, ezért érdemes az élelmiszer csomagolásán elolvasni, hogy mi számít ideális sütési időtartamnak. A nyers húst soha ne tároljuk más ételek mellett, hogy elkerüljük a fertőzést, és mindig olvasszuk fel a mélyhűtött húst, mielőtt megkezdjük a sütögetést” – fejti ki Murray.


Forrás: Medipress
2014. 07. 09.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés