2017. November 21. kedd

Így lesz a fogyókúra egészségesebb!

fogyókúra, csontritkulás, fehérje
1 . oldal
A legtöbb hagyományos fogyókúra egyik nagy veszélye, hogy elősegítik a csontritkulás kialakulását. Ha azonban a diétás étrend fehérjében gazdag, nem csökken a csont mennyisége, és még az izomtömeg is megőrizhető.

Az Illinois-i Egyetem kutatása során a táplálékpiramison alapuló hagyományos, illetve a magas fehérjetartalmú, sok tejtermék fogyasztását megengedő diéta eredményességét vizsgálták.

tejtermékek, fogyókúra, csontritkulás

Ellen Evans, az egyetem táplálkozástudományi osztályának professzora szerint sokan, főként a középkorú nők egyszerre küzdenek súlyfelesleggel és csontritkulással, de a fogyás során a súlycsökkenés sokszor a csonttömeg csökkenésével is együtt jár.

A mostani kutatás szerint a fehérjében gazdag diétán élő középkorú, túlsúlyos vizsgálati résztvevőknél sokkal stabilabb csontszerkezet volt megfigyelhető, mint azoknál, akik a táplálékpiramison alapuló, több szénhidrát fogyasztását engedélyező fogyókúrát alkalmazták.

A kutatók szerint az étrendi fehérje és a tejtermékekben található kalcium, valamint a hozzájuk adott D-vitamin megőrzi a csontok egészségét a fogyókúra során. A fehérjében gazdag fogyókúra az izomtömeg megőrzése mellett csökkenti a testsúlyt; ezzel együtt kevesebb a cukor- és a zsírbevitellel jár, ami szintén egészséges.

A vizsgálat alapján az optimális összetételű diéta a következőképpen néz ki: a bevitt kalória 30 százaléka fehérje legyen, ami sovány húsokból álljon és alacsony zsírtartalmú tejtermékekből, mint a joghurt, a sajt, a tej.


Forrás: Medipress, Vital
2008. 06. 10.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés