2020. Július 15. szerda
Az 1960-as évek óta robbanásszerűen nőtt a Crohn-betegek száma: egyes tudósok szerint a jelenség a fogamzásgátló tabletta megjelenésével függ össze, mivel a tablettában található hormonok gyengítik a bélrendszert, tökéletes táptalajt teremtve ezzel a Crohn-betegség számára.

Nem csak a fogamzásgátló, hanem az esemény utáni tabletta is extra kockázatot jelent: az utóbbi még magasabb dózisú nemi hormont tartalmaz, amely a probléma kialakulásához vezethet. A Crohn-betegség az emésztőrendszer fájdalmas gyulladásával jár, amely nehézkessé teszi az emésztést, és gyakran okoz hasmenést, fáradtságot és vérszegénységet. A rosszullétek olyannyira súlyosak lehetnek, hogy a beteg akár napokra is munkaképtelenné válik. A gyógyszerek és a műtéti beavatkozás segít ugyan a tünetek enyhítésében, de végleges megoldás nincs a betegség gyógyítására.

Dr. Hamed Khalili, a Harvard gasztroenterológusa szerint az elmúlt ötven évben kétszeresére vagy háromszorosára nőtt a Crohn-betegek száma, mióta a fogamzásgátló tabletta széles körben is elérhetővé vált. Azt egyelőre nem tudják megmondani a szakemberek, hogy enyhülnek-e a betegség tünetei, ha a páciens abbahagyja a fogamzásgátló tabletta szedését.


Forrás: Medipress
2015. 03. 25.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés