2017. November 20. hétfő
Ne éhezzünk! -  Mintanap -  Sav-bázis egyensúly  -  Hogyan fejezzük be?
A méregtelenítő kúra legsarkalatosabb pontja a táplálkozás. Fel kell készülnünk erre a három hétre, ami azt jelent, hogy pontosan meg kell terveznünk a menüt, és be kell szereznünk a legmegfelelőbb alapanyagokat. Sokat segít, ha beszerzünk egy jó vegetariánus szakácskönyvet, és abból válogatjuk ki az ízlésünknek megfelelő fogásokat. Ha lehetőségünk van rá, vásároljunk biopiacon, így biztosan vegyszermentes termékekhez jutunk.

Tisztítókúra

Ne éhezzünk!

A tisztítókúra nem azonos a böjttel, tehát ne éhezzünk!. Most az a cél, hogy tisztító hatású élelmiszerek és folyadék segítségével méregtelenítsük a szervezetet. Le kell mondanunk az állati eredetű ételekről, beleértve a tejtermékeket, a tojást, és az azokból készülő ételeket is. Tilos az alkoholfogyasztás és a dohányzás is, hiszen a tisztuló szervezet érzékenyebben reagál a méreganyagokra, és veszélyeztetik a kúra sikerét. Az étkezéseket 12 és 20 óra közé tervezzük, és a nap során igyunk bőségesen folyadékot: tiszta vizet, méregtelenít, tisztító teákat, frissen facsart gyümölcs- és zöldségleveket. Gyümölcsöket reggel, zöldségeket inkább napközben és este fogyasszunk.

A kúra ideje alatt igen fontos a vitaminok pótlása: késztessük szervezetünket a lehető legtökéletesebb működésre. Ebben nagy segítséget nyújtanak a zöldfűszerek, elsősorban a következők: bazsalikom, vízitorma, kapor, tárkony, zöldhagyma, turbolya, friss koriander, lestyán, menta, petrezselyem, zsálya, metélőhagyma, citromfű. Rendkívül értékes vitaminokat, ásványi anyagokat és enzimeket tartalmaznak, étrendünk összeállításakor tehát figyeljünk arra, hogy ezekből is kerüljön az asztalra. Ideális (bár nehezen kivitelezhető) lenne, ha a kúra három hete alatt nem, vagy csak keveset dolgoznánk. Az így felszabaduló energiát a szervezet saját magára, a regenerálódásra fordíthatná.

Mintanap

Reggel igyunk egy nagy pohár tiszta vizet (pí-víz, vagy ásványi anyagokban szegény ásványvíz). Ezután lassan kortyolgatva, langyosan fogyasszunk el egy nagy csésze gyógyteát (méregtelenítő teakeveréket), és vegyük be a kiszemelt vitaminkészítményeket.

Délelőtt következzen 2 dl frissen facsart gyümölcslé (pl. ananász vagy narancs vegyesen), melyet hígítsunk tiszta vízzel. A nap során végig bőségesen igyunk tiszta vizet, melyet időnként keverhetünk egy kis reszelt gyömbérrel.

Délben együnk először, előtte igyunk gyógyteát. Szemeljünk ki maximum háromféle gyümölcsöt, pl. ananász (nem konzerv!), alma, narancs, mellettük pedig együnk zöldfűszeres pirítóst (a pirítóst kenjük meg metélőhagymával és kevés fokhagymával kevert margarinnal). Bármennyit fogyaszthatunk belőle.

Kora délután, vagy amikor megéhezünk, ismét igyunk egy csésze gyógyteát, utána együnk zöldséglevest viszonylag sok hagymával. A levest egy-két napra előre is megfőzhetjük. A leves után fogyasszunk nyers karalábészeleteket, egy-két sárgarépát lereszelve. utóbbit szórjunk meg egy kis korianderrel, és tehetünk rá némi hidegen sajtolt olajat is.

A következő étkezés előtt ismét egy csésze gyógytea következzen, és ha kívánjuk, megint fogyaszthatunk zöldséglevest. Készítsünk héjában sült burgonyát, melyet tálalhatunk a reggeliről megmaradt zöldfűszeres margarinnal, és teljes kiőrlésű kenyérrel.

Az utolsó étkezésre este nyolc óra előtt kerüljön sor. Az alábbi zöldségkeverék kiváló lúgosító hatású: lereszelt sárgarépa, cékla, káposzta egyforma arányú keverékét összekeverjük pár csepp citromlével, esetleg kevés hidegen sajtolt olajjal. Ha kívánjuk, fogyasztatunk mellé barna kenyeret is.

Este, lefekvés előtt igyuk meg az utolsó csésze gyógyteát, vagy répalevet, melyet hígítsunk sok tiszta vízzel. A nap során iktassunk be fél óra mozgást, hetente 2-3 alkalommal pedig kerítsünk sort szaunázásra, és pihenjünk sokat.

Sav-bázis egyensúly

Az általános étkezési szokások kedvezőtlen irányban tolják el a szervezet sav-bázis egyensúlyát, leginkább a túlsavasodás felé, mely hosszú távon különböző egészségügyi problémákat okoz. A tisztítókúra három hetében figyeljünk arra, hogy inkább bázikus ételeket fogyasszunk, mint például a burgonya és egyéb gyökerek, szinte minden zöldségféle, csaknem minden érett állapotban szüretelt gyümölcs, tejsavas erjesztésű (kovászos) zöldség, illetve az olajbogyó és a kókuszdió.

Hogyan fejezzük be?

Terhesség és szoptatás ideje alatt, valamint közvetlenül műtét vagy nagyobb betegség után nem szabad méregtelenítést végezni, mert a felszabaduló anyagok erősen igénybe veszik a szervezetet. Ha a három hetes kúrát sikeresen megvalósítottuk, fokozatosan, legalább két hét alatt álljunk vissza megszokott étrendünkre.

Először iktassuk be a tejtermékeket, azután a tojást és a halat, majd lassan, fokozatosan a többi ételt is. Ha a jövőben hetente egy zöldség, vagy gyümölcsnapot tartunk, biztosíthatjuk, hogy szervezetünkben csak jóval lassabban halmozódjanak fel újra a méreganyagok, és súlyunkat is kordában tudjuk tartani. A jól sikerült tisztítókúra végén fiatalabbnak, energikusnak, felszabadultnak fogjuk érezni magunkat.


Szerző: Nagy Tímea

Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés