2017. November 17. péntek

Táplálkozási szakemberek nem gyõzik hangsúlyozni, mennyire fontos a napi étkezések közül a gyakran mégis elhanyagolt reggeli, mely egész napos teljesítményünkre hatással van. Egy angol felmérés arra kereste a választ, hogy rá tudja-e nevelni az iskola azokat a gyerekeket a reggelizésre, akik családjában az nem szokás.


Ahhoz, hogy a napunk jól induljon, feltétlenül szükséges, hogy ne hagyjuk ki a reggelit. Ébredés után a legalacsonyabb a vércukorszintünk, ezért nagyon fontos, hogy együnk valamit, mielõtt munkába, iskolába indulunk. A szülõk a kérdést gyakran elintézik azzal, hogy majd úgyis kap a gyerek az óvodában/iskolában reggelit, vagy rosszabb esetben a kezébe nyomnak némi pénzt, rábízva, hogy vegyen magának valamit. Vajon tényleg reggelire költi majd a kapott pénzt a nebuló?

reggeli reggelizés iskolai

Egy Cambridge-ben végzett kutatás rámutatott ennek a hozzáállásnak a következményeire. 153 általános iskolában lehetõvé tették a diákok számára, hogy ingyen fogyaszthassanak reggelit a tanév során. Az iskolákból 30–30 második és hatodik közötti osztályokba járó diákot választottak ki, akiket kikérdeztek étkezési szokásaikról. Azt tapasztalták, hogy az ingyenes reggeli biztosítása önmagában nem ösztönözte õket a táplálkozási szokásaik megváltoztatására. Bár a reggelizõk aránya 16%-ról 40%-ra nõtt, a „reggelit átugró” diákok aránya (4%) nem változott. Az iskolában reggelizõk otthoni és hétvégi szokásai pedig nem változtak, táplálékbevitelük lényegében ugyanaz maradt.

Ha tehát a családban nem válik szokássá a reggeli fogyasztása, a gyerekeket még az iskola sem tudja ránevelni, márpedig a reggeli étkezés kihagyása azt eredményezheti, hogy a gyerek az iskolában figyelmetlen, ingerült lesz, vagy ebédig rosszkedvûen ül. Amit pedig elmulaszt a tanórákon megjegyezni, azt délután nem fogja tudni pótolni.

Ha eddig nem volt szokás a családban a reggeli, még nem késõ elkezdeni. Érdemes változatosan összeállítani a család tagjai számára a nap elsõ étkezését: például egy szelet teljes õrlésû kenyeret sovány felvágottal, vagy sajttal, idényjellegû zöldséggel, valamint egy bögre tejes itallal; joghurtos-zöldfûszeres túrókrémet magvas pékáruval; esetleg gabonapelyhet vagy müzlit tejjel, illetve gyümölcslével.


Forrás: Táplálkozás és Tudomány
/A Dietetikusok Országos Szövetségének hírlevele/

Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés