A felmérés során 43 diákot kértek arra, hogy végezzenek el egy online kurzust, majd pontozzák az oktatókat, akikkel soha nem találkoztak. Egyes diákoknak azt mondták, hogy az oktató nő, míg másoknak azt, hogy férfi, így kiderült, hogy az oktatók népszerűbbek, ha a diákok férfinek hiszik őket. A diákoknak nem csak az intelligenciát és a felkészültséget, de az igazságosságot, a szakmaiságot, a lelkesedést, a precizitást és a tiszteletreméltó hozzáállást is pontozniuk kellett, és a férfi – vagy éppen annak képzelt – oktatók itt is jobban teljesítettek. Ugyanezek a szakemberek női név alatt alacsonyabb pontszámokat értek el a felsorolt területek mindegyikén: míg a férfi-nevek alatt futó oktatók átlagosan 4,35 pontot kaptak, női névvel ugyanezt a teljesítményt 3,55-re értékelték a hallgatók.
A szakemberek szerint a férfiak által dominált területeken az állásinterjúkon is a férfias attitűd a nyerő: egy másik, kapcsolódó kutatás szerint a férfias(nak képzelt) tulajdonságok, mint például a nyers ambíció, a függetlenség és az asszertivitás is elvárásnak számít a nők esetében.