2018. Július 22. vasárnap
Amerikai kutatók szerint a különböző fogyókúrás programok nem mindenkinél hatnak egyformán, mégpedig azért, mert szervezetünk egyénenként eltérően működik.

Egy bostoni kórházban végzett felmérés során 73 elhízott fiatal felnőtt fogyókúrázott kétféle fogyókúrás program: csökkentett zsírbevitelű illetve alacsony glikémiás terhelésű (GL) diéta szerint. Utóbbi lényege, hogy limitálja a gyorsan emészthető szénhidrátok - pl. fehér kenyér, vagy a finomított reggeli gabonapelyhek - bevitelét, melyek gyorsan emelik a vércukor és az inzulin szintjét.

személyre szabott fogyókúra

Az inzulin szénhidrátok, fehérjék és zsírok anyagcseréjének szabályozásában vesz részt, segíti a cukrok felszívódását és a felesleges szénhidrátok zsírrá alakulását.

A résztvevők bármennyit ehettek, a bevitt kalóriamennyiségtől függetlenül.

Az eredmények szerint azok a résztvevők, akik szervezete több inzulint termel, jobban jártak a GL-diétával, mely kevésbé emeli a vércukorszintet, mint a csökkentett zsírbevitelen alapuló étrend. Előbbi csoport átlagosan 5,8 kg-ot fogyott másfél év alatt, míg utóbbi csak 1,2 kilót, ráadásul a GL-diéta során jelentősen több testzsírt is sikerült leadni.

Az alacsony glikémiás diéta az inzulinszintet szabályozza - magyarázta a kutatást vezető David Ludwig, aki szerint az alacsony zsírbevitelű étrend különösen nem ajánlott azoknak, akik inzulinszintje magas, mivel szervezetükben gyakran rengeteg gyorsan emészthető szénhidrát található. Az ilyen szénhidrátok hirtelen emelik meg a vércukorszintet, a zsírszövet felhalmozódását eredményezve, nem mellesleg hamarabb okoznak újbóli éhségérzetet.

A kutató szerint az elhízás kezelésében hasznosak lehetnek eredményeik, és a megfelelő fogyókúra kiválasztásában ezentúl sokat segíthet egy orális glükóztolerancia teszt elvégzése.


Forrás: New Scientist
2007. 05. 23.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés