2024. November 23. szombat
Valószínűleg a kalóriamennyiség és a szénhidrát az utolsó, ami eszünkbe jut, amikor egy meleg nyári estén meghúzunk egy jó hideg sört. Az amerikai sörgyártók és –importőrök új egyesületének köszönhetően azonban többek között ezek az adatok is hamarosan megjelennek a termékeken.

A Beer Institute nevű egyesület egy önkéntes alapú címkézési programot dolgozott ki a sörök összetételének feltüntetésére. A sörcímkéken olyan adatok fognak szerepelni, mint a kalóriamennyiség, a szénhidrát, a fehérje, a zsír és a térfogatszázalékban vagy tömegszázalékban megadott alkoholtartalom. A címkén minden összetevőt feltüntetnek, vagy egy összetevőlista illetve egy okostelefonos QR-kód segítségével, vagy egy honlapon. A sörcímkéken vagy a csomagoláson jól láthatóan fel lesz tüntetve a lejárati dátum és gyártási dátum is.

Az egyesület kezdeményezését az összes jelentős sörgyártó elfogadta, köztük a következő vállalatok: az Anheuser-Busch, a MillerCoors, a Heineken USA, a Constellation Brands Beer Division, a North American Breweries és a Craft Brew Alliance. A Beer Institute adatai szerint ezek a márkák teszik ki az Egyesült Államokban forgalmazott sör több mint 81 százalékát. A fogyasztók valószínűleg már a közeljövőben látni fogják ezeket a megújult címkéket, és a résztvevő cégeket arra ösztönzik, hogy 2020. végére mindegyik termékcsaládjuk feleljen meg ezeknek az irányelveknek.


Forrás: Medipress
2016. 07. 29.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés
- Karácsonyi ajánlat -
- Kiemelt ajánlat -
- Egészségplázából -