2017. November 21. kedd
1 . oldal
A reggeli fontos része az egészséges és kiegyensúlyozott étrendnek, és ha helyesen választjuk meg a nap kezdetén fogyasztott ételeket, az egy kutatás szerint elősegítheti a zsírégetést is.

A kiegyensúlyozott étrend és a testmozgás jótékony egészségügyi hatásait számtalan felmérés bizonyítja, hiányuk ugyanis komolyan befolyásolhatja az elhízás és egyes súlyos krónikus betegségek (cukorbetegség, daganatos betegségek) kockázatát.

reggeli, zsírégetés

Egyes szakértők szerint a testmozgás és az étrend egymásra is hatással vannak. Az éhgyomorra végzett testmozgás például növelheti az elégetett zsírok mennyiségét. A testedzés előtt fogyasztott alacsony szénhidráttartalmú ételek is hasonló hatással lehetnek, szervezetünk ugyanis a glükóz helyett zsírt éget.

A vérben lévő glükóz koncentrációja értelemszerűen sokkal magasabb a magas glikémiás indexű ételek fogyasztása után, mint az alacsony glikémiás indexű ételek esetében. Az alacsony glikémiás indexű ételek fogyasztása után jelentősen nő a plazmamentes szabad zsírsavak (FFA) aránya a vérben. Ez jelzi, hogy a szervezet mennyi zsírt éget el.

A vizsgálatok szerint az alacsony glikémiás indexű ételekben (pl. joghurt, tej, sajtok, árpa, búzakorpa, alma, szőlő, eper, ananászlé és a legtöbb zöldség) gazdag reggeli után végzett testmozgás során több zsírt égethetünk el, ezek az ételek ugyanis fokozzák a zsír oxidációját. „Egy könnyű reggeli a testmozgás előtt feltölt energiával, és segít a zsírégetésben is” – nyilatkozta Dr. Emma Stevenson, a kutatás vezetője.


Forrás: Medipress
2009. 04. 17.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés