2024. Április 25. csütörtök
Már korábban is több tanulmány bizonyította, hogy az idegennyelv-tanulás serkenti az agyműködést, azt azonban csak a University of Kent friss tanulmánya emelte ki, hogy ez akkor igaz a leginkább, ha tízéves korunk körül kezdünk a második nyelv elsajátításába.

A kutatás rámutatott, hogy azok, akik tízéves koruk körül kezdtek angolt tanulni, és napi szinten használták a nyelvet, fejlettebb agystruktúrával rendelkeztek felnőttként, mint azok, akik kizárólag angolul beszéltek, és soha nem sajátítottak el egyetlen idegen nyelvet sem. A strukturális integritás magasabb szintje összefügg a nyelv elsajátításának képességével, és a szemantikai feldolgozás folyamatával.

A tanulmány korábbi kutatások eredményeit is segítségül hívta, majd két csoport agyműködését kezdték vizsgálni. Húsz 30 év körüli ember (mind 10 éves koruk körül kezdtek angolt tanulni és legalább 13 hónapot éltek Nagy-Britanniában) eredményeit hasonlították össze azzal a 25 hasonló korú ember eredményeivel, akik kizárólag angolul beszéltek. „Az, hogy minden nap egynél több nyelvi kód használatára szükség van, intenzív kognitív stimulációval jár, ami segít az időskori memóriavesztés elkerülésében is. Ezek a változások akkor a legintenzívebbek, ha az alany 10 éves kora körül -. és nem előbb vagy később – kezd az új nyelv elsajátításába” – állítja a kutatás vezetője, Christos Pliatsikas. Ahhoz, hogy megértsük, miért ez az életkor a legideálisabb a nyelvtanulás megkezdésének szempontjából, még további vizsgálatokra van szükség.


Forrás: Medipress
2015. 02. 01.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés