2017. November 20. hétfő
A nyári időszakban gyakoriak a grillezések, piknikek és szabadtéri bulik, a meleg időjárás azonban rendkívül megnehezíti az élelmiszer-biztonsági óvintézkedések betartását.

Marjorie Davidson, az USA Élelmiszer és Gyógyszerellenőrzési Hivatalának (FDA) élelmiszerbiztonsági szakértője elmondta, hogy az ételekben lévő baktériumok 4 és 60 Celsius fok között gyorsabban szaporodnak. Szerencsére azonban a fogyasztók számos óvintézkedést tehetnek annak érdekében, hogy megelőzzék rokonaik és barátaik megbetegedését. Az élelmiszer útján terjedő megbetegedések megelőzésére a következő intézkedések ajánlottak:

Kézmosás. A kórokozók távol tartása érdekében kulcsfontosságú a vízzel és szappannal, legalább 20 másodpercig végzett alapos kézmosás étkezések előtt és után, valamint a toalett használata után. A szabadban palackos víz és papírtörlő, vagy nedves kéztörlőkendő is használható.

Ne keverjük össze a nyers és a főtt ételeket. Ha egy tányérra nyers húst vagy halat tettünk, ne használjuk semmi másra addig, amíg forró mosószeres vízben alaposan el nem mostuk. Az eszközöket és a főzőfelületeket is le kell tisztítani.

Pácoljunk a hűtőben. Ne hagyjuk kint a konyhapulton a pácolás alatt lévő ételeket, hanem tartsuk hűtőben addig, amíg el nem készülnek.

Főzzük és süssük meg alaposan az ételeket. Ha szükséges, használjunk ételhőmérőt. A hamburger húsnak a legvastagabb részén legalább 70 Celsius fokosnak, a csirkehúsnak 74 Celsius fokosnak kell lennie. Az újramelegített ételeknek is el kell érniük a 74 Celsius fokos belső hőmérsékletet.

Ne hagyjunk kint ételeket. Fontos, hogy a főtt ételeket két órán belül tegyük a hűtőszekrénybe vagy a mélyhűtőbe. Ha a külső hőmérséklet 32 Celsius fok felett van, legfeljebb egy óráig szabad elöl hagyni az ételt.

A meleg ételeket tartsuk melegen. Hőszigetelő csomagolással vagy tárolóedénnyel tartsuk a meleg ételeket legalább 60 Celsius fokon.

A hideg ételeket tartsuk hidegen. A hűtőben tárolandó ételeket tartsuk legfeljebb 4 Celsius fokon.


Forrás: Medipress
2014. 07. 28.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés