2018. Szeptember 22. szombat
A hosszan tartó ülés semmissé teheti az edzés szívre gyakorolt jótékony hatását. A felállás és a járkálás azonban hozzájárul a fittség megőrzéséhez. Egy friss kutatás szerint az ücsörgés még a rendszeresen sportolókra is hátrányosan hat. A szakértők azt ajánlják, hogy gyakran váltsunk testhelyzetet, illetve mozogjunk telefonálás közben.

A Texas-i Egyetem Délnyugati Orvosi Központjának munkatársai rávilágítottak, hogy a huzamosabb ideig tartó ülés sajnos ellensúlyozza az edzés kedvező hatását. Azok az irodai dolgozók tehát, akik mozgásra áldozzák az ebédszünetet, lényegében „nullás” eredménnyel zárják a napot, már ami a fittséget illeti – derül ki a tanulmányból. Jó hír azonban, hogy felállással és járkálással megőrizhető a fizikai teljesítőképesség. „Az ülő életmód elkerülése a nap során kiemelkedően fontos kísérőstratégiát jelent a fittség és az egészség megőrzésére, a rendszeres edzés mellett” – fogalmazott a kutatást vezető Dr. Jarett Berry. A tanulmány összesen 2 223 férfit és nőt vett górcső alá, akik nem rendelkeztek szívbetegséggel, asztmával vagy stroke-kal kapcsolatos kórtörténettel. Mindannyiuk fizikai teljesítőképességét és ülésmennyiségét felmérték.

Az eredmények alapján kétórányi ülés éppolyan káros, mint amennyire húsz perc edzés jótékony. A hosszú ideig tartó ülés régóta ismert összefüggésben áll a szívbetegség kockázatával, de az eddigi feltételezések alapján a mozgás felszámolhatja a veszélyt. Dr. Berry azonban kifejtette, hogy a huzamosabb ücsörgés még a napi szinten sportolók számára is hátrányos. „Hosszú ideig tartó ülés esetén minden mozdulat értékes. Éppen ezért célszerű gyakran pozíciót váltani, felkelni és nyújtózni egyet, vagy akár csak fészkelődni” – tette hozzá Dr Jacquelyn Kulinski


Forrás: Medipress
2014. 07. 16.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés