2017. Március 26. vasárnap
Nem csak egészségtelen, de hizlal is a gyors evés, ráadásul nagyon – állapították meg ausztrál kutatók. A habzsolásról egy kis odafigyeléssel szerencsére le lehet szokni.

Az ausztrál The Department of Human Nutrition (Emberi Táplálkozási Intézet) kutatói a gyors evés és a testtömegindex közötti összefüggést vizsgálták, több mint 1 500 középkorú nő bevonásával. A kutatásból kiderült, hogy egy ötös skálán az evés sebességének egy foka már 2,8 százalékos túlsúlyt eredményezhet, ami közel két kilónak felel meg.

Igaz, hogy nagyon nehéz az étkezési szokásokon változtatni, főként a ma jellemző rohanó életforma mellett, hosszú távon azonban az elhízás komoly egészségügyi problémákat okozhat. A rendszeres étkezés sokat segíthet, és az is fontos, hogy soha ne teljen el két étkezés között több, mint négy óra. Így elkerülhető a farkaséhség miatti gyors evés. Érdemes pár tippet is megfogadni, amik szintén hasznosak lehetnek.

• Minden falatot rágjon meg legalább tízszer, vagy hússzor! Ez a módszer, bár furcsának tűnhet, valóban lelassítja az evést.

• Minden harapás után tegye le az evőeszközt, majd vegye fel újra!

• Használjon evőpálcikát! Ha már profi, vegye át a másik kezébe, így újra lassabban megy majd az evés vele.

• Egyen társaságban! Ha nem egyedül fogyasztja el az ebédet, vagy a vacsorát, biztos lehet benne, hogy lelassít. Egyszerűen azért, mert ha udvarias akar lenni, nem beszél tele szájjal, vagyis két falat között több idő telhet el.

• Ne várja meg, amíg farkaséhes lesz, mert akkor biztosan gyorsan és sokat fog enni.

• Igyon egy-egy korty vizet a falatok között! Ez szintén megnöveli az étkezés idejét.

• Adja meg a módját az evésnek! Üljön le és tányérból egyen, ez szintén segít.

• Egyen olyasmit, aminek az elfogyasztása plusz munkát igényel: például rákot, napraforgómagot, pisztáciát, vagy articsókát.


Forrás: Vital

Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés