
A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem (UCLA) kutatói ötödik-hatodik-hetedik osztályos gyerekek 2002-2003-as adatait elemezte. A diákok állóképességi teszten vettek részt, ahol azt mérték, hogy mennyi idő alatt futnak vagy gyalogolnak le egy mérföldet (mintegy 1,6 kilométert). Feljegyezték testsúlyukat, valamint azt, hogy a standard állami matematika, olvasási és nyelvi teszten hány pontot értek el.

A diákok 32 százaléka volt túlsúlyos, mintegy 28 százaléka pedig elhízott. Az állóképességi próbára legfeljebb 15 percet kaptak – a fiúk átlagosan kevesebb mint tíz perc alatt, a lányok kicsit kevesebb mint 11 perc alatt teljesítették a távot.
William J. McCarthy és kutatócsoportja megállapította, hogy a gyerekek közel kétharmada (65 százaléka) nem tudta teljesíteni az életkorának és nemének megfelelő állóképességi szintet. A felmérés szerint ezeknek a diákoknak a tantárgyi teszteken elért pontszáma is következetesen alacsonyabb volt. Átlagosan egy pontot rontott a tesztek pontszámán minden egyes többletperc, amennyivel lassabban teljesítették a távot a gyerekek.
Kiderült az is, hogy a túlsúlyos és elhízott diákok átlagos tesztpontszámai is alacsonyabbak voltak, mint normál testsúlyú társaiké. A kutatók úgy vélik, ha további, nagyobb tanulmányok ok-okozati összefüggést állapítanak meg a fizikai fittség és a tanulmányi előmenetel között, akkor az iskoláknak érdemes befektetniük a testnevelés fejlesztésébe.