A Health Communication című szaklapban megjelent eredmények alapján azok a napi dohányosok, akik e-cigaretta használatot láttak a tévéreklámokban, nagyobb eséllyel sóvárognak hagyományos dohányáru után, mint azok, akiknek nem volt szerencséjük a hirdetéshez. A leszokófélben lévők akaratereje pedig a reklám hatására lecsökkent. Erin K. Maloney és Joseph N. Cappella professzor összesen 884 főt vont be a kísérletbe, köztük 301 napi dohányost, 211 alkalmi cigarettázót és 311 olyan embert, aki már leszokott a káros szenvedélyről. A szakértők először a résztvevők hagyományos cigaretta iránti vágyát mérték fel, majd három csoportra osztották őket. Az egyik csoport a használat folyamatát ábrázoló e-cigaretta reklámot látott, a második használatra utaló képek nélküli változatot, míg a harmadik csoportnak semmilyen e-cigarettás hirdetést nem mutattak.
Bebizonyosodott, hogy a napi dohányosoknál jelentősen megnőtt a rágyújtási kedv a vizuális jelölőket alkalmazó reklámok láttán. A hirdetés megtekintésekor 35 százalékuk gyújtott rá a használatot nem ábrázoló csoport 22 százalékos arányával és a reklám nélküli csoport 23 százalékával szemben. Sőt, a korábbi dohányosok cigarettázási kedve is gyarapodott, ha a képernyőn látták, hogy valaki elektromos fajtát szív. Az alkalmi dohányosokat viszont semmiképpen sem befolyásolta a hirdetés.