2024. Május 23. csütörtök
"Csak beszaladok néhány zsömléért, egy pár almáért és joghurtért a reggelihez." - A mondat elhangzása után nem sokkal tömött szatyorral jövünk ki az üzletből, és rádöbbenünk, hogy se almát, se zsömlét nem vettünk. Ismerős helyzet? Íme, néhány hasznos vásárlási tanács, hogy legközelebb tényleg azt tegyük a bevásárló kosarunkba, amire valóban szükségünk van. Az átgondolt bevásárlással nemcsak a pénzctárcánkat kíméljük meg, de sokat tehetünk a pazarlás ellen, és a minőségre is több figyelmet fordíthatunk.

A mai modern világban, ahol minden élelmiszert igyekeznek a legjobban eladhatóvá és kívánatossá tenni, a tudatosság igazi kincsnek számít. Napról napra több és újabb, még nem ismert élelmiszereket, nyersanyagokat érhetünk el a boltok polcain, így még nehezebb eligazodnunk az élelmiszerek világában és megfelelő alapanyagot választani. Főként, ha még kezdők vagyunk az egészséges táplálkozás terén.

5 vásárlási tanács

A következő vásárlási tippekkel szeretnénk segíteni az okos élelmiszer vásárlásban:


1. Tervezzünk! Vásárlás előtt mindig gondoljuk végig, milyen alkalomra készülünk, milyen receptet szeretnénk életre kelteni és milyen alapanyagok szükségesek ehhez. Ha már egy kész listával érkezünk a vásárlás helyszínére, kisebb az esélye, hogy elcsábulunk egy olyan élelmiszer felé, amire igazából nincs is feltétlenül szükségünk. Mindig ellenőrizzük, hogy a listán az ajánlásnak megfelelően az összes élelmiszercsoportból szerepeljen nyersanyag. Vagyis rendszeresen kerüljön a kosarunkba friss zöldség és gyümölcs, teljes értékű gabonaféle (pl. teljes kiőrlésű kenyér vagy péksütemény), sovány tejtermék és húsféle.
2. Együnk néhány falatot, mielőtt elindulunk vásárolni! A kelleténél több, és így nagyobb kalória tartalmú élelmiszert választunk, ha éhesen megyünk el vásárolni, mivel a vizuális és egyéb ingerek hatással vannak az étvágyunk kialakulására és növekedésére.
3. Gondoljuk át a mennyiségeket! Csak annyi élelmiszert vásároljunk, amennyi rövid időn belül el is fogy, így nem kell az energiaszükségletünket meghaladó mennyiséget elfogyasztanunk csak azért, mert nem szeretnénk, hogy az élelmiszer tönkremenjen.
4. Olvassuk el a címkét! Tanulmányozzuk át az összetevők listáját, hogy minőségi, friss termékek kerüljenek a kosárba. Ha az évszaknak megfelelően kapható nyersanyagot választunk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a lehető legtöbb értékes tápanyag jut be a szervezetünkbe.
5. Az alapelvek elsajátítása után a tudatos vásárlás már a hétköznapok minden étkezésénél visszaköszönhet, és a napi rutinunk része lehet.


Forrás: Okostanyer.hu
2023. 05. 24.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés