2021. Június 16. szerda
A média, az egészségtelen harapnivalókat népszerűsítő ételreklámok és a több órányi üléssel egybekötött semmittevés tökéletes táptalajt biztosítanak a gyermekkori elhízásnak – figyelmeztetnek amerikai szakemberek.

Az Amerikai Gyermekgyógyászok Szövetségének (AAP) gyermekekről, elhízásról és televízióról szóló elvi nyilatkozata szerint az Egyesült Államokban élő fiataloknak naponta legfeljebb két órányi nem oktatási célú műsort szabadna nézniük, illetve a szülőknek ki kellene vinniük a tévékészüléket és a számítógépet is a fiatalok hálószobájából.

  tévé, gyerekkori elhízás„Sikerült azonosítanunk a gyermekkori elhízást serkentő tökéletes hármasfogatot, amelyet a média, a reklámok és a mozgásszegény életmód alkotnak” – hangsúlyozta a nyilatkozathoz fűzött kommentárjában Victor Strasburger, a dokumentum vezető szerzője. A semmittevéssel egybekötött több órányi ülés, illetve az egészségtelen ételeket hirdető reklámok miatt a gyerekek nem mozognak eleget és emellett rászoknak a káros, hizlaló ételekre.

„Az amerikai társadalom nem is árthatna jobban a gyerekek egészségének és kondíciójának, mint ahogyan most teszi a túl sok televíziózással, az ételreklámok áradatával, a mozgásszegény életmóddal és a kevés alvással” – idézte a szakembert a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása.

Attól függetlenül, hogy a figyelmeztetés elsősorban az amerikai gyerekekre vonatkozik, éppúgy alkalmazható lenne a brit fiatalok esetében is. Korábbi tanulmányok már kimutatták, hogy a szigetországban élő gyerekek átlagosan majdnem ugyanannyit ülnek a televízió előtt, mint amerikai társaik. Strasburger szerint a gyerekek évente 5-10 ezer olyan ételreklámot látnak a tévében, amelyek többsége a gyorséttermi fogásokat vagy a bóvliételeket népszerűsítik.


Forrás: MTI
2011. 06. 28.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés