Ázsia bizonyos részeitől eltekintve a világ minden táján általános jelenség, hogy az emberek egyre testesebbek, ám egy piackutató cég és a BBC közös vizsgálatából az derült ki, hogy az evés és a testsúly megítélése mégis igen változatos képet mutat. A felmérés során az öt kontinens 13 országából kilencezer lakost kérdeztek ki.
A válaszok alapján leginkább az USA és az Egyesült Királyság lakói vannak veszélyben, mivel ők képesek a legkevésbé ellenállni a gyorsételek csábításának. Míg a britek 45-%-a, addig az amerikaiak 44%-a nyilatkozott úgy, hogy túlságosan szeretik a gyorsételeket ahhoz, hogy lemondjanak róluk. A franciák nem hiába állnak kifinomult nép hírében, ők bizonyultak ugyanis a legkevésbé függőnek: a fenti állítást 81%-uk nem tartotta magára nézve igaznak.
A felmérést végző piackutató cég franciaországi vezetője szerint a gallok számára magától értetődő a megjelenésükkel való törődés, a karcsúság pedig nem csak büszkeségi kérdés, de egyenesen kultúrájuk része. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a felmérés szerint a franciák állnak a leggyakrabban mérlegre: 15%-uk naponta méri magát. Saját súlyukra egyébként a hongkongiak a legkevésbé kíváncsiak, akik mellesleg szintén nem tartoznak a gyorsételimádók közé.
A gyorsételekhez fűződő viszony úgy tűnik, fegyelmezettség kérdése: az öntudatos franciákkal szemben a britek és az amerikaiak abban is hasonlítanak egymásra, hogy az elhízás fő okaként közülük legtöbben az önfegyelem hiányát jelölték meg.
A túlsúlytól való megszabadulást tekintve különböző stratégiák léteznek. A legnépszerűbb módszer a világon az étkezés terén történő önmegtartóztatás: az USA lakóinak 57, a franciák 56, és a britek 54%-a egyszerűen kevesebbet eszik, ha fogyni szeretne. Ezzel szemben Malajziában a diétázás nem túl bevett szokás, ott a legtöbben inkább a gyógynövényekben és a táplálékkiegészítőkben látják a megoldást. A fogyni vágyók második legnépszerűbb megoldása világszerte a több testmozgás.
A Közel-Keleten mindkét módszert ötvözik: az Egyesült Arab Emirátusok és Szaúd-Arábia lakói az alacsony zsírtartalmú ételek és étrendkiegészítők csúcsfogyasztói között vannak, és a fitneszipar is hálás közönségnek tekintheti őket, ugyanis a fitneszbérletek és az otthoni sporteszközök eladási statisztikái is csúcsokat döntenek körükben.