![](/themes/vital_theme/images/ferdevonal_zold.gif)
Boyd Swinburn, a WHO Elhízásmegelőzési Együttműködési Központja, továbbá a Deakin Egyetem professzora és munkatársai kimutatták, hogy a gyermekeknek szóló gyorsételreklámok betiltása 1,4 százalékkal, 540 grammal csökkentené az átlagos ausztrál gyermek súlyát. Mindez 300 millió ausztrál dollárnyi megtakarítást jelentene az egészségügynek.
![elhízás, reklámok elhízás, reklámok](https://vital.hu/files/images/i_gyermekkori-elhizas-reklamok.jpg)
Dr. Andrew Pesce, az Ausztrál Orvosszövetség elnöke szerint a kormánynak cselekednie kellene a gyermekek védelme érdekében. „Bár az Élelmiszer és Élelemtanács valószínűleg tagadja, minden szülő tisztában van vele, hogy a gyermekeknek szóló gyorsételreklámok aláássák az egészséges étkezésre fordított erőfeszítéseket – mondta el Pesce. Itt az ideje, hogy a szövetségi kormány megmutassa, komolyan gondolja a dolgot és betiltsa a gyermekeknek szóló gyorsételreklámokat.”
Az Ausztrál Elhízáskutató Társaság becslései szerint a gyermekkori elhízás aránya évente egy százalékkal nő, ha ez így folytatódik, 2025-re az ausztrál fiatalok fele túlsúlyos lesz.