
Szakemberek online kérdőívek segítségével, valamint a nyári fesztiválok helyszínén készített interjúk révén igyekeztek felmérni a fiatal felnőttek alkoholfogyasztási szokásait, s ezen belül a közösség befolyásoló erejét. A kutatás a Heineken Hungária Zrt., az Európai Ifjúsági Kutató-, Szervezetfejlesztő és Kommunikációs Központ (EIKKA), az Est Média Group, valamint a Sziget Kft. összefogásában készült.

Mint az ezernél több feldolgozott online kérdőív és a kéttucat fesztiválhelyszíni interjúból kiderült, az alkoholfogyasztás leggyakrabban a lazább hangulat megteremtését, a gondűzést, a társasághoz való alkalmazkodást célozza. Az alkoholfogyasztás a válaszadók 28 százaléka számára egy társas viselkedési kényszer.
A válaszadók kétharmada (67 százaléka) mértéktartónak vallja magát, saját bevallásuk szerint épp csak annyi alkoholt fogyasztanak, hogy kissé ellazuljanak, jól érezzék magukat. Ennél többet jelent az italozás a fennmaradó harmad számára, enyhébb vagy akár erősebb fokú ittasságot, részegséget okozva.
A megkérdezettek fele (46 százaléka) általában 1-2 korsó sört fogyaszt, a válaszadók 30 százaléka 3-4 korsónál áll meg, míg a fennmaradó 24 százaléka 6-7 korsó sört, vagy ennél akár többet is elfogyaszt.
Az alkoholfajta kiválasztásánál a már „bejáratott”, ismert italok élveznek előnyt, másrészt igen fontos a minőség, ugyanakkor a többség, a válaszadók 80 százaléka számára nem játszik különösebb szerepet, hogy milyen italokat reklámoznak.
A kutatás eredményei a www.holahatar.hu oldalon olvashatók.