2024. Október 18. péntek
Egy szokatlan kutatásból az derült ki, hogy ha hatalmas, a zöldség-gyümölcs részleg felé mutató nyilakat helyeznek el a bevásárlóközpontok padlóján, azzal akár 15 százalékkal is megnövelhetik az eladásokat.

Az Új-Mexikói Egyetem kutatása szerint már azzal is meg lehet változtatni az emberek vásárlási szokásaikat, ha egyszerűen emlékeztetik őket arra, hol találhatók az egészséges élelmiszerek. A 180 x 90 cm-es zöld nyilakat forgalmas folyosókon helyezték el, és olyan üzeneteket tartalmaztak, mint „Kövesse a szíve egészségéért!” vagy „Kövesse az egészséges testsúlyért!”. A 10 hatalmas nyilat jól látható helyekre ragasztották a padlóra, és az áruház kínálatában szereplő egészséges élelmiszerek felé mutattak. Az ösztönző feliratok mellett a nyilakra zöldségek és gyümölcsök képeit, valamint emotikonokat is festettek, hogy felhívják a folyosókon közlekedő vásárlók figyelmét.

A Journal of Nutrition Education and Behavior című szakfolyóiratban közzétett tanulmány arról számolt be, hogy a vásárlók hallgattak a tanácsra, és több zöldséget vásároltak, miközben a kiadásuk teljes összege nem változott. Ez pedig arra utal, hogy kevesebb egészségtelen élelmiszert vettek. A kutatásban résztvevő egyik szakértő, Collin Payne így foglalta össze az eredményeket: „Az arra irányuló erőfeszítések, hogy a vásárlókat rávegyük az egészségesebb élelmiszerek vásárlására úgy, hogy közben ne növeljék a kiadásaikat, igazi átalakulást hozhat a közegészségügyben.” A világ legtöbb országában azt javasolják az egészségügyi szakemberek, hogy az általános egészségi állapot javítása érdekében fogyasszunk naponta legalább öt adag zöldséget és gyümölcsöt. Ebbe a friss, a fagyasztott, a konzerv és az aszalt változatok is beleszámítanak, csakúgy, mint a levesek, a raguk, a szendvicsek és más ételek. Ezt a célt azonban a felnőttek mindössze 30 százaléka teljesíti.


Forrás: Medipress
2016. 07. 11.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés