A médiafogyasztás és a depresszió közötti összefüggést vizsgálták amerikai kutatók. A felmérésben részt vett, kezdetben pszichésen egészséges 7-12 osztályos fiatalokból hét év elteltével 7,4 százalék szenvedett depresszióban. A depresszió kockázatát meghatározta, hogy hány órát nézte a fiatal a tévét, és hogy egyedül ült-e e képernyő előtt.
Kiderült, hogy a depresszióban való megbetegedés esélye , minden tévé előtti órával nőtt. A rádióval, a videóval, számítógépes játékokkal való összefüggést nem lehetett bizonyítani.
A felmérést végző kutatók a televízió nagymértékű negatív hatását a sok reklámmal és az adások szelekciójának hiányával magyarázzák. A fiúk jobban veszélyeztetettek, mert más stratégiákat használnak a problémák leküzdésére és a nehézségekel való szembenézésre.