
A Durham Egyetem kutatói több mint száz nőt követtek nyomon annak érdekében, hogy bebizonyítsák, ha a hétköznapi emberekhez jobban hasonlító modelleket szerepeltetnének a reklámokban, az jótékonyan hatna a nők étkezési szokásaira is. Amint arról a kutatást vezető dr. Lynda Boothroyd, a Durham Egyetem pszichológia tanszékének munkatársa beszámolt, számos ténnyel lehet alátámasztani, hogy a médiából áradó rengeteg tökéletes test eltorzítja a nők testképét és önértékelését, amin csak úgy lehetne javítani, ha egyre több átlagos méretű modellt foglalkoztatnának.
A PLOS ONE című lapban megjelent tanulmány során a szakemberek vékony- és ducimodellek katalógusokból és divatbemutatókból vett képeit mutatták meg a résztvevőknek, majd ezt követően teljesen átlagos nőkről készült képeket is mutattak, melyeken a nők egyszerű tornadresszt viseltek. Megállapították, hogy mikor a feltupírozott, nagyobb méretű modelleket párban mutatták a vékony nők egyszerű képeivel, a nők vékonyság iránti preferenciája megszűnt, és inkább az átlagos méretű nőket tartották vonzónak. Mindez nagyon fontos egy olyan kultúrában, ahol a soványságot gyakran a gazdagsággal és jóléttel párosítják, szemben számos fejlődő országgal, ahol épp ellenkezőleg, a kövérség jelképezi a jólétet és a vagyont.