2024. November 10. vasárnap
Amennyiben valakinek a közösségi médiában publikált fotói nem kapnak kellő figyelmet, érdemes végiggondolnia, milyen filtert és effektet használ a legszívesebben, valamint mit szokott a képek tárgyául választani. A Curalate elemzői ugyanis bebizonyították, hogy a színek alapvetően meghatározzák egy-egy kompozíció kelendőségét.

A Curalate közösségimédia-elemző vállalat több mint 8 millió Instagramra töltött képet vizsgált meg, azok színével, textúrájával és szaturációjával együtt. Kiderült, hogy a kék fotók átlagosan csaknem negyedével több tetszést kifejező lájkot kaptak, mint azok, amelyeken bármelyik másik árnyalat dominált. A vörös és a narancs érdemelte ki a legkevesebbet. Az alacsony szaturációjú, valamint az élénk árnyalatokat felvonultató képek is népszerűek voltak.

Az egyesült államokbeli cég azt is kimutatta, hogy a hátteret nagy arányban tartalmazó fotók 29 százalékkal több lájkot szoktak kapni, mint a közeliek. A felmérésben több mint 8 millió kép vett részt, amelyeket 30 különböző szempont szerint vettek górcső alá. A színeken, a szaturáción és a kivágáson kívül az árnyékok, a fényerő és a kontraszt is szerephez jutottak.

Kiderült, hogy azok a képek, amelyeken egy szín dominált, kétötödnyivel több tetszésnyilvánítást vonzottak, mint a többszínűek. Ezt talán annak is be lehet tudni, hogy az egyszínű fotók ritkábbak – a Curalate adatai alapján a feltöltött képek 90 százalékánál nem lehetett domináns színt megállapítani. A világosabb kompozíciók 24 százalékkal népszerűbbek a sötéteknél, és a textúra sem mindegy: a „lapos” tartalmú képeknél 80 százalékkal szerethetőbbek a változatos magasságot és mélységet felvonultatók. A sikeres kép egyik titka, hogy a világosság szinte 65 és 80 százalék közötti legyen, amivel ugyancsak majdnem negyedével több lájkot érdemelhet, mint a 0 és 45 százalék közötti fényerejűek. A képközlésre gyakran használt Instagram közösségi portál jelenleg 20 különböző filtert kínál, amelyek közül több is – például a Walden és a Rise – direkt visszaszorítja a színgazdagságot, azaz a szaturációt. A Hefe és a Kelvin effektekkel „kezelt” képek, amelyek vibrálóbb összhatást nyújtanak, 18 százalékkal több lájkot kaptak.


Forrás: Medipress
2013. 11. 15.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés
- Karácsonyi ajánlat -
- Kiemelt ajánlat -
- Egészségplázából -