Kelly Hunter, a londoni Royal Shakespeare Society színésznő tagja, kifejlesztett egy módszert, a „Hunter Heartbeat Method”-ot, melynek segítségével az autizmusban szenvedő gyermekek szociális – és kommunikációs képességei fejleszthetők. A módszer a Shakespeare-i művek ritmusos nyelvezetét gesztikulációs mozdulatokkal összepárosítva próbálja a gyerekek interakciós készségeit, egy számukra is élvezetes, szórakoztató formában javítani.
14 autizmusos gyermek vett részt a „Hunter Heartbeat Method” 10 héten át tartó, heti 1 órás foglalkozásain. Az órák a módszernek is nevet adó motívummal, a szívverés imitálásával kezdődnek és fejeződnek be, mely során a körben ülő, mellkasukon csendesen doboló gyermekek játékosan adaptálódni tudnak az új körülményekhez és egymáshoz. Az óra további részében számos, Shakespeare: A vihar című komédiájára alapuló játékot játszatnak a résztvevő gyermekekkel, mely játékok az arcmimika, a szemkontaktus felvétele, a durva motoros és az affektív utánzás, a párbeszéd, az egymásra való figyelem, a humor és az improvizációs készségek gyakorlására lettek kifejlesztve.
A foglalkozások lezajlása után végzett felmérések, melyeket Professzor Marc J. Tasse (a Wexner Medical Center University, Ohio igazgatója) és csapata végzett egyértelműen javuló szociális készségekről számoltak be, és a megkérdezett szülők is egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak gyermekeik viselkedésbeli fejlődését illetően.