A kutatásba közel 500 négy-öt éves gyermeket vontak be, akik vagy közepes távollátásban (hiperópia) szenvedtek, vagy normális látással rendelkeztek. A kezeletlen távollátásban szenvedő gyerekek sokkal alacsonyabb pontszámot értek el a korai írás-olvasás készséget mérő teszten, mint a normális látással rendelkezők. Az eredmény különösen igaznak bizonyult a teszt azon részére vonatkozóan, amely a gyerekek betű és írott szó azonosítási készségét mérte fel. Az Egyesült Államokban az iskolaelőkészítőbe járó gyermekek 4 – 14 százaléka mérsékelt távollátásban szenved.
Sajgó ízületek szelíd gyógyítója>>>
Állapotukat sok esetben nem diagnosztizálják és nem kezelik. Bár már korábbi kutatások is összefüggésbe hozták a kezeletlen távollátást az olvasási problémákkal az iskolás korú gyerekek esetében, eddig nem végeztek olyan széles körű vizsgálatot az iskolaelőkészítős gyermekek körében – hangsúlyozta a kutatás vezetője, Dr. Marjean Taylor Kulp, az Ohiói Állami Egyetem professzora.
A formális tanulás sok gyermek számára az iskolaelőkészítő éveiben kezdődik el. Mivel pedig a korábbi kutatások az írás-olvasási készséggel kapcsolatos korai problémákat összefüggésbe hozták a későbbi olvasás és írástanulási nehézségekkel, Kulp professzor szerint rendkívül fontos lenne ezeknek a problémáknak a korai kimutatása. Dr. Elise Ciner, a tanulmány társszerzője azt is hozzátette, hogy a korai problémákkal küzdő gyermekek számára nyújtott oktatási intervenciók jobb tanulmányi eredményekhez vezethetnek idősebb korban.