A helyi lapok szerint két hónap leforgása alatt a „faszén általi halál” a harmadik helyre jött fel az öngyilkossági módok között. 12 évvel és ténylegesen ezrek halálával később a jelenség globálissá nőtte ki magát. Tajvan első számú öngyilkossági módja lett, 2007-ben például a Boston nevű amerikai együttes énekese is így végzett magával.
Most a jelenség „szülővárosa” részleges megoldást talált a problémára. Egy egy éven át tartó, a város két kerületére kiterjedő kísérletben korálozták a faszén vásárlását a szupermarketekben. Megfigyelték, hogy azokban a kerületekben, ahol a boltokban elzárva tartották a faszenet és csak vásárlói kérésére hozták elő, egy év alatt több mint 50%-kal esett vissza az öngyilkosok száma, a korlátozás nélküli területek 40%-os emelkedésével szemben.
A projektet vezető Dr. Paul Yip szerint a korlátozás azért hatásos, mert az öngyilkosság e, fájdalmatlan módját választók nem feltétlenül pártolnak át más módszerhez, ha nem jutnak faszénhez.
Bár a statisztikák szerint több min 250-nel csökken az ilyen esetek száma évente, még mindig 130-140 faszénnel végzett öngyilkosságot regisztrálnak az évi kb. ezerből a városállamban. Mindezek ellenére – logisztikai és helykihasználási problémára hivatkozva – az áruházláncok nem csatlakoztak a kutatók felhíváshoz, hogy zárják el a vásárlók elől a faszenet boltjaikban.