2025. Február 21. péntek
Egy friss felmérés szerint a hirdetésekben megjelenő férfiideál kifejezetten zavarja az erősebbik nemet, hiszen az ott megjelenő túlzott férfiassághoz képest önmagukat kevesebbnek érzik.

Noha azzal kapcsolatban már számos kutatás készült, hogy a nőkre és gyerekekre milyen hatással vannak a hirdetésekben megjelenő sztereotípiák, férfiakkal kapcsolatban még csak nagyon kevés az ezzel kapcsolatos ismeret. Cele Otnes, az Illinois Egyetem professzora, aki azt kutatja, milyen hatással vannak a reklámok a fogyasztásra, szintén úgy véli, hogy a hirdetésekben megjelenő túlzott férfiasság nyomasztólag hathat az erősebbik nemre.

A legfrissebb vizsgálat során, melyben a Loyola Egyetem munkatársa, Linda Tuncay Zayer is részt vett, számba vették, miként reagálnak a férfiak az ilyen jellegű reklámokra. Otnes professzor elmondta, hogy sok férfi felépít bizonyos offenzív vagy éppen defenzív stratégiát, amikor ezeket a hirdetéseket látja, és amennyiben negatívan érinti őket a reklám, a termék iránt sem fognak vonzódni.

A legtöbb férfiaknak szóló reklám még mindig a vagány, söröző, macsó férfiképet mutatja be, aki azonban ezzel nem akar azonosulni, azt a reklámozók elveszítik, mint potenciális vevőt. Érdemes lenne tehát nyitni egy másik férfitípus, a gondoskodó apa, a szerető férj képe felé, ha ezt a csoportot is meg akarják nyerni maguknak a reklámozók.


Forrás: Medipress
2012. 08. 14.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés