
Noha azzal kapcsolatban már számos kutatás készült, hogy a nőkre és gyerekekre milyen hatással vannak a hirdetésekben megjelenő sztereotípiák, férfiakkal kapcsolatban még csak nagyon kevés az ezzel kapcsolatos ismeret. Cele Otnes, az Illinois Egyetem professzora, aki azt kutatja, milyen hatással vannak a reklámok a fogyasztásra, szintén úgy véli, hogy a hirdetésekben megjelenő túlzott férfiasság nyomasztólag hathat az erősebbik nemre.
A legfrissebb vizsgálat során, melyben a Loyola Egyetem munkatársa, Linda Tuncay Zayer is részt vett, számba vették, miként reagálnak a férfiak az ilyen jellegű reklámokra. Otnes professzor elmondta, hogy sok férfi felépít bizonyos offenzív vagy éppen defenzív stratégiát, amikor ezeket a hirdetéseket látja, és amennyiben negatívan érinti őket a reklám, a termék iránt sem fognak vonzódni.
A legtöbb férfiaknak szóló reklám még mindig a vagány, söröző, macsó férfiképet mutatja be, aki azonban ezzel nem akar azonosulni, azt a reklámozók elveszítik, mint potenciális vevőt. Érdemes lenne tehát nyitni egy másik férfitípus, a gondoskodó apa, a szerető férj képe felé, ha ezt a csoportot is meg akarják nyerni maguknak a reklámozók.