2025. Február 19. szerda
A hirdetésekről gyakran szexi nők mosolyognak ránk, akikre mind a férfiak mind a nők gyakran tárgyként néznek, a férfiak szexi képeire azonban nem: őket sem a férfiak, sem a nők nem tárgyiasítják – állítják belga kutatók.

A belga Université Libre de Bruxelles kutatói Philippe Bernard vezetésével átfogó kutatásba kezdtek, hogy megértsék, pontosan miért van az, hogy az agy különböző képek láttán különböző módon tárgyiasítja azokat.

A kutatók példaként azt a jelenséget hozzák fel, hogy bár jók vagyunk a teljes arc felismerésében, az egyes arcvonásokra külön már nehezebben emlékszünk. Másrészt viszont egy szék esetében a részleteket is ugyanolyan könnyen felidézzük, mint az egész tárgyat. A pszichológusuk rájöttek, hogy ezt egy egyszerű teszt is bizonyítja: amikor egy ember képét fejjel lefelé fordítva látjuk, nehezen ismerjük fel, ha azonban egy tárgyról látunk így egy képet, semmilyen problémát sem okoz az azonosítása. A kutatócsoport ezért úgy gondolta, a szexi képek esetében is lehetne alkalmazni ezt a tesztet.

Philippe Bernard és kollégái önkéntesek egy csoportjának különböző szexis képeket mutattak férfiakról és nőkről. A képek egymás után jelentek meg a monitorokon, azonban némelyik fejjel lefelé volt látható. Minden kép után a résztvevők két másodpercig csak fekete képernyőt láttak, majd két képet mutattak nekik. Ekkor arra kérték őket, hogy válasszák ki, melyiket látták korábban.

Érdekes módon a résztvevők nemüktől függetlenül a férfiak képeit ismerték fel jobban, még akkor is, ha fejjel lefele látták a fotójukat. A kutatók szerint ez bebizonyította, hogy az emberek a nők szexuális tartalmú képeit jobban tárgyiasítják, mint a férfiakét. 

A tanulmány a Psychological Science oldalain jelent meg.


Forrás: Medipress
2012. 05. 22.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés