A McMaster Egyetem kutatói önkénteseket két egymást követő napon arra kértek, hogy azonosítsanak egy bizonyos arcot vagy mintát képek nagyobb csoportjában. A résztvevők először nehéznek találták a feladatot, de képességük a gyakorlással javult. Amikor egy-két év múlva újra tesztelték őket, az alanyok vissza tudtak idézni sajátos információkat ezekkel az arcokkal és mintákkal kapcsolatban.
„Rájöttünk, hogy a tanulás e típusa, az úgynevezett perceptuális tanulás, nagyon pontos és hosszan tartó – Zahra Hussain, a kanadai McMaster Egyetem kutatója. Az alanyok a laboratóriumunkban tett látogatások között eltelt jó néhány hónapban sok ezer arcot láttak, mégis valahogyan pontosan megőrizték az információkat azokról az arcokról, amelyeket több mint egy évvel korábban láttak.”
A kutatók úgy vélik, hogy az agy valóban megőriz hosszú távon speciális információkat, ami nagy reményekkel kecsegtet az agytréning fejlesztése szempontjából, ugyanakkor azzal kapcsolatban is kérdéseket vet fel, hogy mennyi információt tárolunk, miközben öregszünk, és hogyan változik meg az elraktározott információ típusa életünk során. Az is kérdéses, milyen hatással van a sok potenciálisan jelentéktelen információ tárolása a fontos információk megtanulásának és visszaidézésének képességére.