Amikor a szakemberek tesztelték a módszert, és kis jelzőlámpákkal figyelmeztették az ebédjüket kiválasztó önkénteseket, felfedezték, hogy komoly visszatartó ereje van a kalóriajelzéseknek. A színes jelzőlámpák segítségével a kalóriabevitel összességében véve 10 százalékkal csökkent, legalábbis ahhoz az opcióhoz képest, amikor kalóriainformáció a rendelés mellé egyáltalán nem volt elérhető.
A Journal of Public Policy and Marketing című szaklapban publikált anyag szerint a kalóriajelzések leginkább az online környezetben hatékonyak, ahol nincs más tényező, ami elvonná a vásárlók figyelmet, és a számokkal jelzett kalóriainformáció épp olyan hatékony, mint a színes kis jelzőlámpa. Az FDA már bejelentette, hogy 2017 májusától kötelező lesz a kalóriainformációt a termékeken feltüntetni minden étteremben, ételautomatánál és ételt szállító cégnél. A cégek választhatnak, hogy a számozott verziót választják-e.