A PLoS One legutóbbi számában megjelent kutatásukban az Osakai Egyetem munkatársai Kenji Onishi vezetésével 5-6 éves óvodások hétköznapi viselkedését figyeltek meg a játszótéren. Megfigyelésükből az derült ki, hogy a gyerekek nagyobb valószínűséggel ajánlanak fel egy játékot, illetve segítenek azoknak a gyerekeknek, akiket korábban segítőkésznek láttak másokkal.
A kutatók úgy vélik, az eredmények arra utalnak, hogy a gyerekekben már egészen fiatalon kialakul egyfajta hírnév a kortársaik szemében. A szakértők szerint a kooperatív társadalmak sikeres működése szempontjából lényeges az, hogy az emberek a hírnevük alapján működjenek együtt másokkal, illetve aszerint, hogy látták, korábban segítőkészek voltak másokkal. Annak ellenére, hogy a kedvességet a gesztusban részesülő személy nem mindig viszonozza, a jóság megnöveli az esélyét annak, hogy a kedves gesztust tevő személy valaki mástól kapja vissza a társadalmi hálózatban.