
A New York Egyetem Steinhardt Iskolájának doktorandusza, John Protzko és az általa vezetett csapat Joshua Aronson és Clancy Blair professzorok közreműködésével annak járt utána, mik a legjobb módszerek, melyekkel a kisgyerekek intelligenciája növelhető lenne. Ennek érdekében számos korábbi tanulmányt néztek át, és a metaanalízis módszerét alkalmazva arra a megállapításra jutottak, hogy mind az étrend, mind a környezeti tényezők befolyásoló hatással lehetnek az intelligenciára. Mind a várandós anyák, mind az újszülöttek számára fontosak például a telítetlen zsírsavak, melyek segítenek az idegsejtek fejlődéséhez szükséges építőelemek előállításában, amire a szervezet magától nem lenne képes. Emellett azonban egy hátrányos helyzetű gyerek számra az is nagy segítséget jelent, ha már korán olyan óvodai környezetbe kerül, ahol fejlesztik az értelmét. Harmadszor pedig az interaktív olvasás hatékonyságára mutattak rá a szakemberek, amely során a szülő bevonja gyermekét az olvasásba, így a kicsi nem passzív szemlélődőként hallgatja a történetet. Mindezek a hatások azonban úgy tűnik, csupán négyéves kor előtt számítanak igazán, ami azt sejteti, hogy alapjában véve ezek a segítségek a nyelvi fejlődést gyorsítják fel, és ezen keresztül fejlesztik az intelligenciát. Protzko kifejtette, kutatásuk során számos olyan kérdés merült, melyek még további vizsgálatokat tesznek szükségessé, így a jövőben valószínűleg még tisztább rálátás nyílik majd az intelligencia és a fenti befolyásoló tényezők közötti összefüggésekre.