Az eltüntetni kívánt zsírpárnákat ügyesen leszorító alsóneműk minden márkában kaphatók a nagyobb üzletekben, és az eladások alapján lassacskán bizton tekinthetők a fehérneműbiznisz húzóágazatának. Nem csoda, hogy az ipar fejlesztői már a férfiakat is megcélozták a rafináltan karcsúsító ruhadarabokkal.
A fűzők reneszánszának kezdete arra az időre datálódik, amikor a súlyával küszködő népszerű tévés műsorvezető, Oprah Winfrey úgy tíz éve megpendítette elkötelezettségét egy fűzőket forgalmazó márka mellett.
Az NPD piackutató csoport adatai szerint azóta megháromszorozódott az ágazat bevétele, és az éves eladás 2008-ra elérte a 750 millió dollárt (136 milliárd forintot).
Pedig nem felhőtlen a modern fűzőtörténet. Sok nő panaszkodott korábban, hogy nehéz fel- és levenni, ráadásul komoly kihívást jelent benne a WC-használat.
A férfiak számára karcsúsító trikókat, pólókat és alsógatyákat halmoznak a polcokra, még olyan darab is akad közöttük, amely azt hirdeti, hogy segít a hátproblémákon.
A cambridge-i kétgyermekes Will Cleare kezdetben a szkeptikusok közé tartozott, ám miután kipróbált egy pocaktartó trikót a rögbizéshez, ma már a függők közé sorolható. „Igazán nincs miért zavarba jönni tőle. Be is vallhatja az ember, hogy felveszi, de meghagyhatja a környezetét abban a hitben is, hogy milyen jó formában van” – nyilatkozta a Reutersek.
Miközben a világ minden táján nekilendült a férfi alakformáló üzlet, azért a divatszakértők között is akadnak, akik nem bíznak a sikerben. Úgy vélik, hogy túl kicsi ez a piac, és talán csak az újdonság varázsa tornássza fel egy időre az eladási adatokat.