A kutatók 3800 tanulót kérdeztek 12 államban, 8 ún. közösségi (általában ez két éves képzést jelent) és 26 négy éves főiskoláról. A közösségi főiskolára járok 25%-a éhezik, míg a négy évesre járók 20%-a. A kutatók a megfelelő mennyiségű és minőségű táplálék hiányát bizonytalan élelmiszerellátásként definiálták. A tanulók napi megfelelő táplálékmennyiség nagyon alacsony szintjénél jelezték, hogy ez kevés. A fekete bőrű tanulók 57%-a, míg a fehér bőrűek 40%-a számolt be bizonytalan ellátásról. Azon tanulóknál, akiknek a szülei nem jártak főiskolára ez 56%-ot, míg akiknek legalább az egyik szülője részt vett főiskolai oktatásban ez 45% volt.
A felmérés több főiskola együttműködésében készült el, többek között University of Connecticut Public Interest Research Group, a College and University Food Bank Alliance és a National Student Campaign Against Hunger and Homelessness segítségével. „ Az éhezés egy valós probléma meglehetősen sok főiskolás életében” – nyilatkozta Matt Talley, a kutatócsoport tagja. „Ez a probléma tanulók ezreit érinti, akik a következő étkezés megoldása helyett a tanulmányaik jövője miatt aggódnak.”