![](/themes/vital_theme/images/ferdevonal_zold.gif)
Mindebből nem csupán az következik, hogy az eladók bátran felárazhatják azokat a termékeiket, amelyek a köztudatban úgy élnek, hogy egészségesek, hanem az is, hogy a vásárlók nem hiszik el egy adott termékről, hogy egészséges, ha az nem kerül elég sokba. Amint arról a Journal of Consumer Research című lapban Rebecca Reczek, az Ohio Állami Egyetem Üzleti Iskolájának munkatársa beszámolt, természetesen vannak olyan egészséges élelmiszerek, melyek valóban drágábbak, ilyenek például az organikus (bio) vagy a gluténmentes termékek, de sok esetben egyáltalán nem igaz ez a teória.
Így is lehet a pikkelysömört kezelni!> > >
A szakember és két kutatótársa, Kelly Haws és Kevin Sample öt vizsgálatot végeztek el, valamennyit más-más résztvevővel. Az egyikben egy új összetevővel ismertették meg az alanyokat, melyekről egy részüknek azt állították, hogy nagyon egészséges, másik részüknek, hogy kevésbé egészséges, majd azt a feladatot kapták, hogy tippeljék meg a termék árát. A válaszokból kiderült, hogy akik egészségesnek hitték a terméket, magasabbra árazták, mint azok, akik nem.
Ez a Holt-tengeri samponszappan csodát tett a hajammal, a fejbőrömmel>
A következő kísérlet során reggeliként fogyasztható kekszekről kellett eldönteniük az alanyoknak, hogy mennyire egészségesek, és itt is az derült ki, hogy a drágábbat egészségesebbnek vélték, mint azt, amelyik nem került annyiba. A harmadik kísérlet során a résztvevőknek az volt a feladata, hogy egy munkatársuknak rendeljenek ebédet. Egyeseknek azt mondták, hogy a kolléga egészséges ételt kért, a többiek nem kaptak ilyen instrukciót. Ezek után egy online oldalról kellett rendelniük az ételt, ahol kétféle csirkés szendvics szerepelt, volt akiknél az egyik volt a drágább, volt akiknél a másik. Itt is az derült ki, hogy amikor egészséges ételt kellett rendelni, a többség a drágábbat választotta, függetlenül attól, hogy az melyik fajta csirkés étel volt. A többi kísérlet is hasonló eredményeket hozott, ami a szakemberek szerint azt jelzi, hogy túlságosan sok az előítélet az emberekben e téren, és ezt nagyon nehezen küzdik le, hiszen mennyivel egyszerűbb az alapján választani egészséges termékeket, hogy mennyire drága. De a kutatók arra figyelmeztetnek, hogy ennél sokkal hatékonyabb módszer végigolvasni a terméken a címkét, és az alapján eldönteni, hogy érdemes-e megvenni, vagy sem.