
A WHO tudósai a veszélyeztetett közegben dolgozók (bányászok, vasúti munkások, teherautó-sofőrök) körében végzett felméréseik alapján jutottak erre a következtetésre.

A Nemzetközi Rákkutatási Ügynökség (IARC) már korábban is potenciálisan karcinogénnek nyilvánította a dízelmotorokból származó kipufogógázokat, amelyek mostanra ugyanabba a beosztásba kerültek a rákkeltő anyagok listáján, mint a plutónium, a napfény és az alkohol. A kutatási adatok szerint a veszélyeztetett munkakörben dolgozóknál a tüdőrák előfordulási aránya 40 százalékkal magasabb, mint az átlag lakosság körében.
„Egyértelmű tehát, hogy a dízelmotorok kipufogógázai erősen karcinogének és mindenképp csökkenteni kell az előfordulásukat” – nyilatkozta Dr. Christopher Portier, a kutatás vezetője „Persze a legnagyobb veszélyben azok vannak, akik munkájuk miatt naponta szívják a rákkeltő gázokkal teli levegőt: a lakosság többi részének sokkal kisebb az esélye, hogy nagy mennyiségben jusson a szervezetébe a dízelgőzből” – tette hozzá Dr. Kurt Straif, az IARC munkatársa.