
Világos, hogy minél többet vezet valaki, annál kevesebbet gyalogol, pedig a gyaloglás a szakértők szerint a rendszeres testmozgás egyik legkevésbé fárasztó formája. Ideális esetben egy embernek napi tízezer lépést kellene megtennie, a naponta rendszeresen autózók azonban jó, ha napi ezer lépést tesznek.

A mozgásszegény életmód olyan betegségek kialakulásához vezethet, mint a a kóros elhízás és a különböző szív- és érrendszeri zavarok. „Minden plusz 30 percnyi autóban töltött idő naponta 3 százaléknyi esélynövekedést jelent a kóros elhízás kialakulásának szempontjából” – nyilatkozta Lawrence Frank, a British Columbia Egyetem munkatársa.
Az olyan régebbi városokban, mint New York, Boston és Chicago, nem olyan rossz a helyzet a tömegközlekedés megfelelő működése, és a városok kiépítettsége miatt. Atlanta, Dallas vagy Phoenix esetében már nem ilyen jó a helyzet, elsősorban a kertvárosok miatt, ahová szinte csak autóval lehet eljutni. „Ezeket a városokat direkt így tervezték meg – nyilatkozta David Goldberg, a Smart Growth America munkatársa. – Az autós közlekedés kiépítése ugyanis sokkal olcsóbb és gazdaságosabb, mint a tömegközlekedés, akkor is, ha az egészségünkre nincs a legjobb hatással.”