„Rengeteg sajnos a szándékosan félrevezető termékleírás, és igen gyakran még a szakértők számára is fejtörést jelent, hogy kihámozzák a tényleges bőrre gyakorolt hatását a terméknek. A gyártók tudatosan marketing szempontból kedvező nyelvezetet használnak, és ez alaposan megnehezíti az objektív tájékozódást” – foglalja össze a lényeget Dr. Rajani Katta az akadémia közleményében.
Ilyen egyszerű sóval szépülni! > > >
A U.S. Food and Drug Administration nem szabályozza a bőrápolás céljából használt termékek címkéjének szövegezését, ezért aztán az olyan kitételek, hogy „érzékeny bőrre”, „hipoallergén” és „bőrgyógyászok által ajánlott” nem garantálják, hogy a termék nem irritálja a bőrt.
Szappanos hajmosás: a haj életre kel > > >
A szakember felhívja a figyelmet arra, hogy a természetesként hirdetett termékek sem feltétlenül mind jók. „Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kígyóméreg is teljesen természetes, mégsem akarjuk meginni. De az is előfordul, hogy az alapanyag természetes és hatása is jótékony, de olyan tartósítószer kerül mellé, ami káros is lehet” – mondja. A dermatológusok azt javasolják, hogy a súlyos problémák elkerülése érdekében érdemes minden új terméket először kis bőrfelületen tesztelni.