2024. Október 02. szerda
A YouTube tele van mostanában olyan videókkal, amelyben híres emberek egy vödör jeget öntenek a fejükre. Bármilyen furcsának is tűnik, valójában jó okkal teszik.

Azok, akik az utóbbi időben szörföztek egy kicsit az interneten, bizonyára találkoztak az Ice Bucket Challenge (jeges kihívás) nevű új amerikai őrülettel. A kihívásban részt vevő híres és kevésbé híres emberek egy vödör jeget öntenek a fejükre, és mivel ez egy meglehetősen kellemetlen dolog, a résztvevők kiabálása, sikítozása és bolondos viselkedése elég nevetséges.

De vajon miért teszik ki magukat ennek az emberek? Ez esetben szerencsére nem csupán egy újabb internetes őrületről van szó, mint amilyen a vigyázzban fekvés (planking) vagy a fahéj kihívás volt, hanem jó cél érdekében harcolnak a résztvevők. Nevezetesen azért, hogy felhívják a figyelmet az amiotrófikus laterális szklerózisra (ALS), más néven Lou Gehring-betegségre. A kihívást elfogadónak két lehetősége van: vagy egy vödör jeget önt a fejére, vagy egy bizonyos összeget, általában 100 dollárt adományoz az ALS elleni harc támogatására. Ezután további három embert jelölhet ki arra, hogy részt vegyenek a kihívásban. Természetesen a vödör jég magunkra öntése után is adományozhatunk pénzt, ha szeretnénk.

Miért választják azonban ilyen sokan a vödör jeget a pénzadomány helyett? Egyszerűen azért, mert jobban fel lehet hívni vele a figyelmet. Több ember nézi meg a videót, amiben Mark Zuckerberg leönti magát egy vödör jéggel, mint azt, amiben pénzt adományos jótékonysági célra. A tudatosság terjesztése pedig hosszú távon sokkal fontosabb, mint a rövidtávú adománygyűjtő akciók. Ez nem jelenti azt, hogy a kampány semmi pénzt nem hoz. Az ALS Association szervezethez július 29. és augusztus 12. között több mint 4 millió dollár pénzadomány folyt be, több mint háromszor annyi, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.


Forrás: Medipress
2014. 08. 21.
Ossza meg: Kövessen minket:



Vital - egészségügyi linkcentrumKeresés