
Az európai szintű felmérés alátámasztja azt az igényt, hogy jogi lépésekre van szükség annak érdekében, hogy az alkoholreklámok az EU-n belül csak szűkebb réteghez jussanak el. Az audiovizuális médiában futó alkoholreklámokat szabályozó szerv, az AVMSD egyelőre a tévében vagy egyéb felületeken futó hirdetéseket nem korlátozza, holott erre a szakemberek szerint szükség volna.
A kutatás során több mint 9 ezer kamasz alkoholfogyasztási szokásait vizsgálták, akik Németországban, Olaszországban, Hollandiában és Lengyelországban élnek. Az fiatalok átlagéletkora 14 év volt. A résztvevők beszámoltak arról, hogy mennyit, mikor és hogyan isznak, valamint az alkoholreklámok gyakoriságáról is számot adtak. Ebből kiderült, hogy minél több szeszreklámot lát a tini, annál gyakrabban nyúl ital után, ráadásul az elfogyasztott szesz mennyisége is markánsabb. Egyértelmű ok-okozati jelenségről ugyan a tanulmány szerzői szerint nem beszélhetünk, de az összefüggés egyértelmű. Nem elég ugyanakkor az egyszerű korlátozás: a szakemberek szerint az alkoholgyártó cégek marketingjének teljes sémáját érdemes átvizsgálni.