Nyomtatás 
Forrás: Vital.hu (https://vital.hu)

Szeretetvadászok

Egy friss kutatásból az derült ki, hogy azok az emberek, akik általában bizonytalanul érzik magukat kapcsolataikban, aktívabban szerepelnek a Facebookon: sokszor tesznek közzé megjegyzéseket a falukon, hozzászólásokat írnak, frissítik állapotukat, vagy lájkolnak másokat – mindezt annak reményében, hogy felhívják magukra a figyelmet.

A közel 600 tizennyolc és nyolcvanhárom év közötti felhasználó részvételével készült felmérésükben a Union College munkatársai a szorosa kapcsolataikról és facebookos szokásaikról kérdezték a résztvevőket. Az eredmények azt mutatták, hogy legalább két fajta Facebook felhasználó létezik: azok, akik nagyobb kötődési szorongásban szenvednek, illetve azok, akik extrovertáltabbak. A nagyobb kötődési szorongást tapasztaló személyek, vagyis azok, akik azért aggódnak, mert úgy érzik, mások nem szeretik őket annyira, amennyire ők szeretnék, és krónikusan félnek az elutasítástól és a magára hagyatottságtól, saját bevallásuk szerint nagyobb mértékben folytatnak „visszacsatolás-keresést” a Facebookon. Mivel ezeknek az embereknek rengeteg bizonyítékra van szükségük arra, hogy szeretik őket, és nagyon érzékenyek mások róluk alkotott véleményére, a világszerte 1,2 milliárd felhasználóval rendelkező Facebookhoz fordulnak visszajelzésért.

A magabiztosabb emberekhez képest a nagyobb kötődési szorongásban szenvedő emberek érzékenyebbek a visszajelzésekre – mondta Joshua Hart, a Personality and Individual Differences szaklapban megjelent kutatás vezetője. „Sokkal jobban érzik magukat, amikor sok hozzászólást és lájkot kapnak bejegyzéseikre, és rosszul érzik magukat attól, ha Facebook tevékenységük kevés figyelmet vált ki. Nagy vita zajlik a pszichológia tudományterületén és a társadalomban is arról, hogy a Facebook egészséges vagy egészségtelen kivezetése-e az ilyenfajta szükségleteknek” – tette hozzá Hart. „Szerintem ez még nem dőlt el, a kutatásunk azonban arra utal, hogy a személyiség fontos tényező, amelyet számításba kell vennünk akkor, amikor az emberek közösségi médiahasználatának okait és következményeit vizsgáljuk.”



A cikket a vital.hu-n az alábbi címen találja meg:
https://vital.hu/szeretetvadasz