A felmérés során 48 tizenéves fiú és lány véleményét kérdezték négy különböző hosszúságú, átmérőjű, színű és kinézetű cigarettáról. Az Egyesült Királyság Rákkutató Intézetének felmérése kimutatta, hogy míg a hagyományos cigarettákat a legtöbben károsnak, gusztustalannak, erősnek és régimódinak tartották, addig a különféle szuper-vékony változatokat inkább klassznak tartották, holott sokszor éppen ezek a termékek tartalmazzák a károsabb összetevőket.
Gerard Hastings professzor, a tanulmány egyik készítője úgy véli, vizsgálatuk megerősíti azokat a korábbi kutatási eredményeket, miszerint mind a csomagolás, mind a cigaretta kinézete erős marketing eszköz a dohánygyárak kezében, akik ezek segítségével a dohányosoknak egy új generációját indítják útjukra. Ideje lenne végre, hogy szigorú rendeletekkel mind a cigarettadobozok, mind a cigaretták kinézetét szabályozzák.
A tanulmány készítésében szintén résztvevő Allison Ford, a Stirling Egyetem munkatársa hozzátette, hogy a mostani kutatás az első, amely rámutat arra, mennyire befolyásolja a fiatalok véleményét a cigaretta kinézete, és bizony nagy veszéllyel járhat az, hogy a tizenévesek szerint a dekoratív cigaretták kevésbé ártalmasak. A fentiek fényében a European Journal of Public Health című lapban közzétett kutatás készítői azt javasolják, nem lenne szabad hagyni, hogy a dohánytermékek a megtévesztő külső révén azt sugallják a fiatalok számára, hogy ezek bármilyen mértékben is kevésbé lennének károsak. Az angliai parlament felsőháza az elkövetkező hetekben készül megvitatni a kérdést, és napirendre tűzni a cigarettacsomagolások közötti különbségek törvényi beszüntetését.