„Ezek a gyerekek nem feltétlenül butábbak, csupán kevésbé jól teljesítenek” – magyarázta a kutatást vezető Sara Gable, a Missouri Egyetem kutatója. A szakértő úgy véli, hogy a rosszabb matematikai teljesítmény hátterében interperszonális problémák és az internalizáló viselkedés lehetnek.
„Tudjuk, hogy a rosszabb társas kapcsolatokkal rendelkező gyerekek általában nem teljesítenek olyan jól az iskolában – mondja Gable. – Az is közismert, hogy az internalizáló viselkedést mutató (szorongó, visszahúzódó, szomorú) gyerekek sem teljesítenek jól. A súlyproblémákkal küzdő gyerekeknek pedig gyakran vannak internalizáló viselkedési problémáik.” A szakértő szerint ezek a hatások ráadásul évről évre halmozódnak.
A Child Development július/augusztusi számában közzétett kutatás során Gable és munkatársai az Early Childhood Longitudinal Study adatait használták. 6250 gyermeket vizsgáltak óvodás kortól az alsó tagozat végéig. Az eredmények azt mutatták, hogy azok a gyerekek, akik óvodás kortól az alsó tagozat végéig tartósan túlsúlyosak voltak, már első osztályos koruktól rosszabbul teljesítettek a matematika dolgozatok során. Ez a rosszabb teljesítmény azonban nem volt megfigyelhető a túlsúlyos óvodások esetében, ami Gable szerint arra utal, hogy az iskolai környezetben van valami, ami a teljesítményt befolyásolja.
Gable összegzésként elmondta, hogy a szülőknek a lehető legtovább meg kell óvniuk gyermekeiket az elhízástól. Olyan egészséges életmódot kell kialakítani bennük, ami megakadályozza az elhízást, mert amint valaki elhízott, nagyon nehéz megváltoztatni.